ad general
روايات

رواية نوره القلم الذهبي

ads

بشاوري ويقولي تعالي وانا بصراحه من شكله ونظارته مش عارفه مين دي 
الجزء الثالث
ولما وقفت مكاني قربت مني العربيه وفجاه شال النظاره الا كان لبسها طلع عادل صاحب ماما وبقولي تعالي اركبي اوصلك الكليه  
رديت عليه ملوش لزوم انا وصلت 
اصر اني اركب ركبت معاه ودخل بعربيته جو الجامعه ونزلي ومشي ودخلت انا علي كليتي 
خلصت الكليه ورجعت البيت لقيت ماما في المطبخ دخلت اوضتي اغير ملابسي لقيت علي سريري كيس في طقم لبس بصراحه يجنن سبته مكانه الكيس وخرجت ودخلت المطبخ ماما بصت عليا وابتسمت وقالت 
اكيد هتسالي مين جابلك الطقم اللي ع السرير 
رديت انا 
طبعا يا ماما 
بصراحه يا نوره عادل جايبه هديه ليكي وقلي وصلك الجامعه ولقيكي صدفه بطريقه هو وجاي ع المستشفي وبدون مقدمات لقيتها بتقولي  
اي رايك في عادل دي لما سالتني كدا فكرت انه ممكن يكون اتكلم عليا او حاجه كدا 
رديت عليها قولتها عادي كويس باين عليه طيب وابن ناس
هزت رأسها وسكتت وعملنا قهوه وطلعنا من المطبخ وقالتلي عايزاكي بموضوع علي طول جه ببالي ان الموضوع بخصوص عادل قلت مفيش غير كدا  
قعدنا بالصاله وفجاه
لقيتها بتقولي اسمعي يا نوره انتي مش صغيره عشان اخبي عليكي عادل عايز يجوزني وانا قلتله سيبني شويه اظبط اموري وارد عليك سكتت شويه وقالتلي اي رايك انتي  
بصراحه انا اتخلبطت معرفتش ارد ولا بدماغي اي رد عليها بس اكتفيت بكلمه اللي تشوفيه انتي صح يا ماما اعمليه سكتت شويه وقالتلي بصراحه يا بنتي انا حاسه لسه العمر قدامي وعادل كويس وبني ادم يعتمد عليه ويبقي سند لينا في الدنيا ديه 
انا حسيت ان ماما معجبه بيه وكمان في قبول منها وبعدين حسبتها لقيت مش من حقي اعترض لانها هتكون سعيده معاه وانا مقدرش اقف في طريق سعادتها وغير كدا انا ضيفه عندها هروح فين ولمين بعد ۏفاة بابا خلاص مفيش غيرها قدامي وكمان الشقه كبيره ثلاث اوض خليها تشوف نفسها  
رديت عليها خلاص يا ماما انا موافقه وربنا يتمملك بخير وهكون سعيده لما اشوفك مبسوطه وسعيده معاه  
قامت وخدتني بالحضن وقالتلي  
وانا يا حبيبتي راح اخليكي احسن بنوته بالدنيا ومش هخلي بنفسك حاجه الا ما احققهالك ومش هسيبك ابدا  
للحظات حسيت قد اي ماما سعيده وفرحان وبسرعه لقيتها مسكت تلفونها ودخلت اوضتها تكلم عادل عشان تزف ليه خبر الزواج  
عدي اسبوع علي كلامنا انا وماما وحددو الفرح وهيعملوه في صاله كدا ع الضيق يعزموا صحابهم وخلاص وقبل موعد الفرح بيوم وماما كانت بره هيا وعادل كنت بنظف في اوضتي وفجاه الباب خبط روحت فتحت الباب لقيت واحده وراء الباب وبتعطيني علبه وقالتلي دي بعتها الاستاذ عادل ليكي اخدت العلبه ودخلت اوضتي وبمجرد ما بفتحها لقيت جواها  
الجزء الرابع
تزوج ماما من اجلي
وبعد ما اخدت العلبه ودخلت اوضتي بفتحها لقيت جواها فستان سواريه بصراحه كنت اتفأجات وقلبي كان هيوقف من الفرح من جمال الفستان وشياكته مسكت الفستان وجريت علي المرايه وانا فرحانه ومش مصدقه نفسي وانا لابسه الفستان دي ايوه انا اول مره افرح كدا لانها اول مره بحياتي حد يعطيني هديه او يفاجني كدا بحاجه حلوه عمري ما توقعتها تحصل بس كانت مفاجاه حلوه زي الفستان بالظبط اخيرا عشت لليوم الحلو دي وحد خضني كدا وفاجئني
بهديه حلوه بجد بقيت

مبسوط وكان المود بتاعي في السحاب وبسرعه لبست الفتسان

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock