ad general
قصص قصيرة

طهرت المټوفية قبل ما اغسلها والسبب خطېر

ads

وتصلح من نفسها ده اللي اصلا مفروض انها تعمله
الام
حاضر يابني انا هتكلم معاها هدخلها الاوضة واتكلم معاها واشوف ايه حكايتها وهي ناويه تتغير ولا لا
وفعلا امها دخلت لها وقالت لها
الام.
بقا كده يا رقيه يابنتي عمايك السوده اللي انتي بتعمليها دي انتي ازاى يابنتي عايشة كده انتي مش عارفه ان اللي انتي بتعمليه ده حرام وغلط عليكي واذى ليكي
رقيه
ايه الكلام ده يا ماما انتي بتقولي انا مش فاهمة حاجة خالص منك هو ايه اللي حصل بالظبط بقا احكي لي انتي عرفتي ايه
وبعدها حكت لها امها على كل اللي عصام جوزها قاله وهي قالت
رقيه.
وفيها ايه يعني لما اعمل كده هو انا صغيرة ومعرفش مصلحة نفسي يعني ولا ايه
الام
لا انتي مش صغيرة بس انتي فعلا متعرفيش مصلحة نفسك وانا بقا عليا اني أحذرك من نفسك ومن عمايلك دي يابنتي
رقيه
يا ماما انا يمكن بعمل كده من الضغوط اللي عليا ومسؤوليه الشقه عشان كده ساعات بنسى
نفسي عادي يعني زي زي اي واحده عندها بيت ومسؤولية وبتنسي ايه المشكلة
الام
يا بنتي بقولك تاني وتالت انتي كده بتاذي نفسك وهيصيبك المړض وتصيبي جوزك وربنا يلعنك الموضوع ده حرام يا رقيه يعني لازم موضوع الغسل ده لازم انت هتتحاسبي عليه حساب كبير اوي انتي اصلا من وانتي بنت وانتي علي ده الحال انا غلبت منك بقا الصراحة
رقيه
انتي عايزة ايه دلوقتي يعني انتي عايزاني بس اعمل الموضوع ده واغتسل حاضر يا ماما هعملك كل اللي انتي عايزاه
الام
خلاص يبقا ترجعي على بيت جوزك يلا ادخلي البسي هدومك وتعالي يلا نروح البيت عند جوزك
رقيه
وانتي بقا عايزاني ارجع له كده عادي بكل سهولة مش المفروض هو اللي يجي ياخدني لحد البيت هناك
الام.
لا يا عين امك ده في حاله لو هو اللي مزعلك بس في الحاله دي انتي اللي مزعلاه يلا بينا وبطلي دلع يا رقيه ويلا قومي
وفي بيت حماتها اختها كانت عندها وقالت
صفيه
انازمش عارفه هي مرات ابنك مشيت وسابت البيت ليه على غفله كده يا شاديه هي مالها ياختي بتدلع عليه علطول كده ليه هو مقالكيش هما متحانقنين ليه
شادية
والله يا صفيه يا ختي انا ماعارفه حاجة عنهم خالص ولا هو راضي يتكلم في الحكايه ولا هي وانا بقا بصراحة قولت مش مدخله نفسي في اي حاجة
صفيه
احسن ماهما البيوت دايما فيها مشاكل وبعدين ما أنا قولت لك ناخد عصام ابنك للبت سماح بنتي انتي اللي رفضتي
شادية
انا قولت لك كذا مره احنا اخوات وحبايب وبس يا صفيه لكن لحد النسب لا ياختي ده كله مشاكل وقرف احنا كده كويسين اوي ومن نسب كمان سيبك انتي هو طارق ابنك ناوي يرجع من السفر امتى ده طول اوي
صفيه
والله ما عارفه هو أن شاء الله يرجع قريب
وفجأة الباب خبط وكانت رقيه وامها وشاديه قالت
شادية. اهلا يا رقيه حمد الله على السلامة ادخلي يابنتي ادخلي اهلا يانعيمة تعالي اتفضلي
صفيه
الله هو انتي بتجي اي السيرة يابت يا رقيه ده انا لسه بسأل حماتك عن دلوقتي ايه يابنتي هو في واحده عاقله تسيب بيتها برضو يا عبيطة انتي دي الموضة دي بطلت من زمان
رقيه
والله يا خالتو قولي لابن اختك هو اللي مزعلني وهو اللي خلاني اروح بيت ماما مش كده برضو
صفيه.
والله انتي خايبه هو عصام ده حد يزعل منه برضو يا بنتي ده مفيش أطيب منه في الدنيا
نعيمة
والله بقولها كده يا صفية انما هي لااا رأسها والف سيف انها مرجعش البيت

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock