ad general
قصص قصيرة

ابويا

ads

هي ليه ساكته عليهم وهم بيعملوا فيها كده
ياسمبن
والنبي يا رقيه اقعدي ساكته مش لما نبقى نحل مشاكلنا احنا الاول نبقى نروح نحل مشاكل الناس قلبي واجعني قوي يا رقيه
رقيه
هو الدوا خلص ولا ايه هو انا يا حبيبتي مش لسه جايبه ليك الدواء من يومين هو راح فين
ياسمبن
هقول لك بس بالله عليكي ما تعملي مشاكل انا مش عايزه كل شويه يفضل يمد ايده عليك ابوك اخذ الشريط وراح باعه عشان خاطر يجيب فلوس يشرب بيها القرف اللي هو بيشربها
رقيه
انت عايزاني اسكت انا هفرج عليه الدنيا كلها دلوقتي وبعدها خرجت هو احنا بجد مش بنصعب عليك ده بنتك مريضه قلب تاخذ الدواء منها وتروح تبيعه
رقيه
هو انت بجد ابونا انا حاسه ان انت لقينا في الشارع انت ازاي بتتعامل معانا بالطريقه اللي انت بتتعامل بيها دي
الاب
والله صوتك عالي عليا طب انا هعرفك النهارده اعمل فيكي ايه وبعدها امسكني ضړبني
وبعد شويه بكون قاعده انا وياسمين وبتبدا تهدي فيا
ياسمين
خلاص بقا يا رقيه حرام الي انتي عملاه في نفسك ده
رقيه بدموع
والله العظيم تعبت من كل الي بيحصل انا مش فاهمه هو بيتعامل معانا كده ليه والله العظيم سعات بحس ان احنا مش بناتو
ياسمين
وطي صوتك بالله عليكي لاحسن ويدخل وساعتها مش عارفه هيعمل اي فيكي تاني
قوليلي بس هتعملي اي مع الست
بصراحه انا بقيت قلقانه عليها
رقيه
علي العموم بكره هنزل وروح ليها بس انا خاېفه لا ولادها يعرفو وساعتها هتبقي مشكله كبيره
وبالذات انهم هددوها انهم لو دخلت حد الشقه تاتي هيحبسوها
ياسمين
يا خبر انا مش عارفه بناتها عاملين كده ليه ده ياريت ماما عايشه متعرفيش انا كنت هبقي عامله اي معاها
رقيه بحزن
ربنا يرحمها عارفه يا ياسمين لو شوفتي الست دي انتي هتحبيها وبالذات في وشها قبول مقولكيش ومش فاهمه ولادها بيعملو فيها كده ليه
ياسمين
معلشي يا حبيبتي وانتي كده كده
هتروحي بكره ليها وساعتها هتعرفي كل حاجه بس مقولتيش هتعملي لما تروحي هناك تاني اكيد البواب لما يشوفك هيكلم بناتها
رقيه
مفيش الا حل واحد علشان ادخل بيه
وتاتي يوم بكون واقفه قدام المرايه وبلبس النقاب
ياسمين
خلصي بقا يا رقيه مش معقول كل ده بتلبسي في النقاب بابا لو صحي وشافك هتبقي مصېبه
رقيه
خلاص خلصت وعرفتي لما بابا هيسالك عليا هتقوليلو اي
ياسمين
ايوه يا بنتي عارفه متشغليش بالك انتي ويلا بقا وبطلي رغي كتير بالله عليكي مش عاوزين مشاكل كفايه الي حصل امبارح
واول ما بلاقيها بتقول كده بنزل بسرعه
وبعد شويه بوصل الي بلاقي البواب بيقوفني
البواب
استني يا ست انتي طالعه لمين هو انتي مفكره انها وكاله من غير بواب
واول ما بشوفو بفضل اشاور بايدي
البواب.
اي ده هو انتي خارسه ولا اي
وفي الوقت ده بشاور براسي باه
البواب
طب قولي انتي طالعه انهي دور علشان ابقي عندي علم انتي طالعه عند مين
وفي الوقت ده بشاور علي الدور ال
البواب
ماشي با ختي اطلعي انا مش فاهم لابسالي الببتاع ده ليه
واول ما بسمعو بيقولي اطلعي بروح طالعه بسرعه وبفضل اخبط علي الست
الست
ايوه مين الي بيخبط وبتروح فاتحه
الست
انتي مين يا بنتي عايزه اي
وفي الوقت ده بروح رافعه النقاب الي اول ما بتشوفني بدخلني
الست بقلق
اي ده هو انتي جايه تاتي ليه لو حد من الولاد شافك هتبقي مصېبه هو انتي مكنتش موجوده
رقيه
اهدي بالله عليكي انا جيت علشان افهم في اي وبالذات ان ولادك ليه بيتعاملو معاكي بالشكل ده وبالذات يعني وشك بيبان انك كويسه ليه الجبروت من ناحيتك كده
رقيه
طب صلي علي النبي كده واحكي ليا براحه علشان انا

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock