ad general
قصص قصيرة

ابويا

ads

الفلوس بقا بتترمي كده
شيماء
كلو بالتلفون ده بص يا سيدي في حاجه اسمو فديوهات تبرع
انت بقا تصور بناتك وتفضل ټعيط ان بنتك عندها القلب 
انت شكلك عبيطه ايه اللي انت عايزاني اعمله ده لا طبعا انا مش موافق على الكلام ده
شيماء
خلاص يا اخويا بقى خليك في الفقر ان انت فيه ما ترجعش تيجي تشتكي امال عامل تكلمني
علي فلوس ليه
سليم
بس انت بس متاكده ان لو فعلا عملت الموضوع ده هيكون معايا فلوس كثيره ولا ايه
شيماء
فلوس زي الرز يا سليم وبكره تشوف بعينيك
باك
ورجع حسن من السفر وكان واقف قدام العماره
حسن
هو انتي متاكده يا ماما ان بابا ساكن في البيت ده
الام
اللي انا عارفه ان بيحب الشقه دي جدا لانها شقه جدك الله يرحمه واكيد يعني حتى لو اخذ مكان ثاني هيفضل موجود هنا
حسن
تمام ماشي وبعدها كان طالع ووقفه
البواب
البواب
خير حضرتك رايح فين كده انت فاكرها وكاله من غير بواب ولا ايه
حسن
الكلام اللي انت بتتكلم بيه ده احنا طالعين عند استاذ ابراهيم فوق شقته انا ابنه حسن
البواب
استاذ ابراهيم تعيش امتى ده مېت بقاله كذا سنه وقت ما تعرفش ولا ايه
حسن
لا حول ولا قوه الا بالله معقوله الكلام ده طب اوعى كده مالك موقفنا كده ليه هنطلع الشقه فوق
البواب
بس مراته موجوده في الشقه فوق
الام
معقوله بعد كل ده ابوك طلع متجوز عليا
ازاي يعني اوعي كده لما اطلع اشوفها
وبعدها طلع والبواب كلم فاطمه
البواب
الحقيقه يا استاذه فاطمه مصېبه سوداء حسن ابن استاذ ابراهيم رجع وبعدها طلعوا
سناء
في ايه مين اللي بيخبط على الباب بالطريقه دي انت مين يا ست انت وعايزه ايه
الام
انت اللي ضحكت على ابراهيم واتجوزتي طبعا زمانك خدتي كل حاجه انا طليقت يا ابراهيم
وبعدها بصت ل حسن وقالت
سناء
الحمد لله بحمد ربنا يا ابني اني شوفتك قبل ما اروح عشان اقدر اديك حقك وبعدها دخلت
انا وكنت لابسه نقاب
رقيه
مساء الخير ازي حضرتك عامله ايه
الام
انا هوريكي شغلك بقى ضحكت على راجل العجوز عشان تاخدي كل حاجه منه ويحرم ابني من الفلوس
الام
حرام عليكي بعد كل ده جايه تظلميني وتقولي كده وبعدها اغمى عليها ورحنا بيها عن المستشفى وانا هناك قلعت النقاب
حسن
ايه ده هو انت تقربيلها ايه بالظبط
ازاي قلعتي النقاب كده
رقيه
اصلا مش منتقبه انا كنت باجي عندها علشان خاطر اعرف اشوفك انت مش عارف بناتها كانوا بيعملوا معاها ايه
حسن
ايوه انا عرفتك لابسه نقاب برده عشان خاطر بناتها
رقيه
الكلام الفارغ ده وبعدين هو انت تعرفني انا واختي منين علشان تتكلم معانا بالطريقه دي
حسن
عمالين تلموا تبرعات وفي الاخر طلعتي مش محتاجه فلوس 
خبر ابيض معقوله ده يا بابا بتعمل كده
وبعدها مشيت وفي الوقت ده جت فاطمه فوزيه
فاطمه
انت ما تعرفوش هعمل فيكوا ايه ده انا هوديكوا في 60 داهيه على اللي حصل لماما
وبعدها الدكتور خرج وقال
مدام سناء فاقت وعايزاك جوه وبعدها كله دخل
سناء
والله العظيم يا حسن انا عمري ما كنت بفكر في الفلوس وابوك كان واصلني اني ارجعلك فلوسك
حسن
سيبك من موضوع الفلوس احنا نطمن عليك بس دلوقتي
فاطمه
طالما برده لسه في دماغك اللي هتعمليه انت ان لك بنات وبعدها مشي وسبوها
الام
والله يا ابني انت مش عارف المصاېب اللي انا فيها بسبب فلوسك دي وبعدها حكت لي على كل حاجه وفي والوقت ده انا روحت
رقيه
يا راجل يا ظالم منك لله بتشحت علينا اختي بتشحت على مرض بنتك ازاي انت بتعمل كده
ياسمبن
ايه الكلام الفارغ اللي انت بتقوليه ده انا مش فاهمه اي حاجه
الظابط
هو انتم مش عارفين ان في الحكومه في البلد 
الاب
بالله عليكي يا
رقيه شوفيلي محامي مش هتسيبي ابوكي اكيد يتحبس
رقيه
انت عايزني اقوم لك محامي بعد انا عملته فيا انا واختي روح الله يسهلك والله وبعدها اتقبض
عليه
ياسمبن انا مش فاهمه اي حاجه فيديوهات ايه اللي بيتكلموا عليها وابوكي ماله ومال الحاجات دي
رقيه
انا هقول لك على كل حاجه بس تعالي لما نطمن على المدام سناء الاول وبعدها روحنا
رقيه
الحمد لله ان انت رضيتي ضميرك في اللي انت عملتيه ده
سناء
وحسن والله طلع كويس وصدق كلامي بس صعبان عليا بناتي والله
رقيه
بكره هيرجعوا ليكي لانهم اكيد هيحتاجوكي
وبعدها دخل حسن
حسن
انا جيت علشان اطمن علي حضرتك
ازيك عامله اي
رقيه
أنا عايزه بس اقولك ان اللي حصل
ده والله ما كان بمزاجي ولا اعرف عنه حاجه
حسن
عرفت النت كله بيتكلم علي اللي ابوكو كان
بيعملوا معاكوا وسامحني على اللي قولته
وبعدها عشنا مع سناء وفضلنا ناخد
بالنا منها وفاطمه وفوزيه فضلوا
تعبانين في حياتهم وبعد شويه حسن
اتقدم ليا وانا وافقت وكنا بنشوف بابا في
السچن بس عمري ما هسامحه بروح
ليه علشان ربنا وبعدها اتجوزت وعشت
اسعد ايام حياتي
وبكده تكون خلصت قصتنا

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock