
رواية اڼتقام الحلقة الحادية والثلاثون بقلم منال محمد سالم
هعمل فيها ايه
فريدة متقولش كده يا جاسر ده بيتك يا حبيبي
جاسر شكرا يا طنط
كان جاسر يبحث بعينيه عن يارا وسط الموجودين ولكنها لم تكن موجودة و
فريدة يالا يا جاسر اطلع مع ادهم عشان تحط شنطتك عنده
جاسر شنطة ايه بس ده يدوب حاجة كده في الهاند باج
فريدة وليه ماجبتش حاجات كتير ده أوضة ادهم واسعة وهو عامل حسابه انك أعد معاه
جاسر يعني يا خالتي ماأنتي عارفة أنا بحب اكون خفيف خفيف
فريدة بضيق اوووف متقولش خالتي دي الكلمة دي بټعصبني
جاسر لسه برضوه بتضايقك
فريدة جدااااا وخصوصا من الزفتة بنت الشغالة
جاسر أعتقد ان ليها اسم وهو يارا
فريدة whatever المهم اطلع عشان ترتاح
جاسر ربنا يسهل
فريدة تعالي يا ناهوود معايا وانتي يا شوشوو معلش مضطرية تنامي في الأوضة مع آآآ
شاهي مقاطعة اوعى يكون مع البت اللوكال دي
فريدة معلش يا شوشو
شاهي لأ يا انطي مش هيحصل أبدااااا استحالة أقعد معاها في أوضة واحدة
فريدة شوشو حبيبتي مش هينفع والله أوديكي في حتة تانية غير كده أنا لو بايدي كنت أعدتك عندي وآآآ
شاهي باصرار no way أنطي
جاسر مقاطعا خلاص بقى يا شاهي ده
مش بيتك عشان تتحكمي فيه اعملي اللي فريدة هانم تقولك عليه
شاهي يوووه
أدهم كبري منها يا شاهي وبعدين احنا عاوزين نظبطك
جاسر هي متظبطة خلقة مش ناقصها حاجة يا أدهم
أدهم يا عم جاسر دي شاهي يعني برنسيس العيلة وبعدين الحفلة دي معمولة ع شرفها
شاهي بخجل اوووه
جاسر الكلام جاي ع هواكي
فريدة طبعاااا دي البرنسيس بتاعتنا
عمر في نفسه عندك حقك والله يا يارا انك ما تنزليش ده انا مرارتي اتفقعت من الكلام الفاضي ده كله والأفلام اللي بتترسم عالم منافقة صحيح !!
أدهم تعالي يا شاهي أوصلك بنفسي ع أوضتك
شاهي أوووه بنفسك ده أنا مش واخدة ع الدلع ده كله
ادهم هو انتي لسه شوفتي حاجة ده أنا هروق عليكي يا شوشو
شاهي ميرسي يا أدهووومة
ادهم في نفسه أما نشوف هتعملي ايه لما تشوفي يا يارا اللي هعمله مع شاهي قصادك إن ما عرفتك أنا مين وانتي ايه مابقاش أدهم الصياد !!
فريدة صبااااااااااااااح
صباح ايوه يا هانم
فريدة خدي شنطة جاسر بيه وديها ع أوضة خالد بيه وبعد كده ودي شنط شاهي هانم ع أوضة الزفتة اللي فوق وحصليني بالباقي ع أوضتي
صباح حاضر يا هانم
اصطحب ادهم شاهي إلى غرفة يارا و
أدهم بصوت مرتفع شوشووو أجمل جميلات العيلة تعالي يالا ع أوضتك المتوضعة
شاهي ميرسي يا أدهم
ادهم يا رب تقضي معانا يومين حلوين
شاهي كفاية إني هاكون جمبك
ادهم ده انا هخليكي تعيشي في الجنة طول ما انتي معايا
شاهي الله !!!
ادهم يالا تعالي جوا الأوضة
دلف ادهم ويارا إلى داخل الغرفة ثم رات شاهي يارا وهي جالسة على الفراش تطوي ملابسها و
شاهي بقرف اووف انا مش عارفة الجو ماله كتم كده ليه فجأة
ادهم ابقي هوي الأوضة يا شاهي لأحسن في ناس الظاهر انها واخدة ع الكتمة
يارا بضيق يارب
شاهي وأنا هنام ع السرير ده جمب دي
أدهم معلش يا شوشو عشان خاطري بس
شاهي لالالا مستحيل ازاي انام جمب دي دي دي ممكن متكونش نضيفة وريحتها اوووف تقرف !!!
يارا مټخافيش ياختي أنا بغسل سناني ورجلي قبل ما أنام
ادهم هما اللي زيك بيستحموا أصلا
يارا اه بالليفة والصابون
شاهي يعععع ليفة وصابون سوفاج
يارا مقلدة اياها يععع الله يرحم أيام جدك لما كان بيستحمى بصابون الغسيل والليفة الحجر لأ وامتى بقى كل سنة مرة وبعدين انا واحدة عارفة نفسي الدور والباقي عليكي انتي الله أعلم ب آآآ
شاهي مقاطعة اخررررسي
أدهم متعصبيش نفسك يا شوشو عشان وشك يفضل رايق كده وناعم
يارا ايوه لأحسن الحقن والنفخ مع العصبية يفرقع
شاهي بضيق شايف يا أدهم طريقتها شايف
أدهم ما تتلمي يا بت انتي شوية
يارا ايه بت دي انتو اللي جايين تغلطوا فيا وعاوزني أسكت واقول أميين
شاهي بعصبية لأ كده كتير بجد أنا مش طايقة أقعد هنا ثانية
أدهم طب اهدي شوية
شاهي وهي تحاول الخروج من الغرفة لألألأ سيبني يا أدهم أمشي من هنا
ادهم محاولا منعها من المرور مش هسيبك تمشي وانتي كده ده أنا قلبي رهيف مايستحملش الهوا الطاير عليكي
يارا في نفسها والله أدائك مصطنع وباين أوي انه تمثيل
شاهي تؤ سيبني يا ادهومة
أدهم لأ مش هسيبك في الحالة دي طب بصي أنا عندي ليكي حاجة هتفرحك
شاهي ايه هي
ادهم مممم ايه رأيك لو تشوفي البدل الجديدة اللي جبتها للشغل
شاهي شغل
ادهم أه مش أنا خلاص ناويت أشتغل
شاهي واااو دي حاجة روعة I am so happy
ادهم طب يالا عشان تقوليلي رأيك
شاهي أوك
خرج أدهم وشاهي من الغرفة بينما ظلت يارا تتعجب من طريقة تصرفهم المصطنعة و
يارا أحسن انكو غورتوا أل أنا كنت ناقصة المرار الطافح ده يا باااااي انا عارفة انتو مستحملين بعض ازاي
في غرفة خالد
وضعت صباح متعلقات جاسر الشخصية في غرفة خالد ثم دلف جاسر إلى داخل الغرفة وأخرج ملابسه منها ودلف إلى الحمام ليستحم ولكنه لم يجد بالحمام أي ماء فخرج من الغرفة وتوجه إلى غرفة فريدة هانم ليستفسر منها عن
جاسر الله ده مافيش مياه في الحمام هي مقطوعة ولا ايه أما اسأل خالتي عن الموضوع ده
طرق جاسر باب غرفة فريدة و
جاسر طق طق طق فريدة هانم
فريدة وقد فتحت باب الغرفة جاسر تعالى يا حبيبي في حاجة
جاسر معلش يا فريدة هانم هعطلك شوية
فريدة ايه فريدة هانم دي انت تقولي يا أنطي يا فيرووو ده انت ابن اختي الغالية
جاسر كلهم واحد عندي المهم كنت عاوز أقولك ان مافيش مياه في اوض خالد وأنا كنت عاوز أخد شاور وكده
فريدة اوووف ده في مشكلة في المواسير عند خالد والسباك المفروض جاي يصلحهم
جاسر أها خلاص مافيش مشكلة
فريدة استنى يا جاسر انا هتصرف
ثم لمحت فريدة عمر وهو يدلف إلى غرفته فنادت عليه و
فريدة بصوت مرتفع عمر
عمر في نفسه يا ساتر استر يا رب
فريدة تعالى يا عمر
عمر ايوه ياماما في حاجة
فريدة عمر جاسر هيجي ياخد عندك شاور عشان المواسير بايظة في اوضته
عمر وماله يتفضل
جاسر معلش يا عمر مضطرين نرخم عليك
عمر ترخم ايه بس دي اوضتك يا جاسر
جاسر شكرا يا عمر أنا مش هطول كتير
عمر خد راحتك يا سيدي أنا أصلا نازل الجنينة
جاسر تمام
دلف جاسر إلى داخل غرفة عمر ليستحم بينما نزل عمر إلى الحديقة
في غرفة يارا
كانت يارا تحاول أن تتعلم استخدام هاتفها الجديد ولكن كانت لا تستطيع أن تفهم بعض البرامج فيه و
يارا ايه الموبايل العجيب ده هما بيجيبوا منين ال downloads طول عمرها الأغاني بتنزل في الاستوديو لكن الموبايل ده مش مفهوم نظامه ازاي أحسن حاجة أعملها أروح أسأل عمر وهو يقولي هو اللي جايبه واكيد هيبقى عارف ازاي يستخدمه !!!
في غرفة عمر
كان جاسر قد انتهى لتوه من الاستحمام فارتدى فقط بنطاله ثم خرج وهو يضع المنشفة حول رقبته لكي يكمل ارتداء باقي ملابسه في الخارج وفجأة فتحت يارا باب الغرفة وهي تنظر للهاتف في يدها و !!!!!!
الحلقة الثامنة والثلاثون
في فيلا رأفت الصياد
في غرفة عمر
كان جاسر قد انتهى لتوه من الاستحمام فارتدى