ad general
روايات

رواية اڼتقام الحلقة الحادية والثلاثون بقلم منال محمد سالم

ads

فيرووو !! يرضيكي اللي بيحصل ده
خالد من الخارج بصوت عالي خلاص ارتحت كده يا أدهم لما شلتها بقينا متعادلين في نظرك
فريدة اييه 
خالد ماما
فريدة ايه اللي بسمعه ده 
خالد آآآ شاهي ازيك
يارا نزلني بقى كفاية كده الناس كلها اتلمت
أنزل أدهم يارا بينما نظرت لها شاهي بنظرات حقد وڠضب تراجعت يارا للخلف في محاولة منها للابتعاد عما يحدث من مواجهات بينما صاحت فريدة ب
فريدة طبعااااااااا الهانم مش مضيعة وقتها شغالة على ولادي الاتنين ماهي دي وظيفتها الوقتي ازاي توقع ولادي فيها وتلعب عليهم !!!!
خالد بحدة ماما مافيش داعي للكلام ده
أدهم في ايه اللي حصل لكل ده
فريدة بتسألني في ايه وأنا شايفاك داخل عليا وشايل الهانم في ايدك وقبل كده جايباها من على سريرك
شاهي ايييه سريره
خالد ماما اللي بتكلمي عنها دي بنت عمنا مش واحدة من الشارع
أدهم فريدة هانم من فضلك متدخليش في اللي بعمله وأنا قبل كده قولتلك وقدامها لو عاوز أتجوزها هتجوزها ومافيش حد هيمنعني
شاهي تت تتجوزها 
فريدة أدهم
خالد نعم تتجوز مين 
يارا في نفسها بيتهيألي أخلع أنا من هنا بدل ما أمه تغتالني وأنا واقفة كده ده وشها جاب كل الألوان
انسحبت يارا دون ان يشعر بها أحد فتفاجئت بوجود عمر خلفها و 
عمر من الخلف يارا ! ايه اللي حصل لرجلك 
يارا اصاپة عمل يالا بس بينا من هنا لأحسن أمك في حالة فوران دلوقتي
عمر ماشي
أسند عمر يارا ثم توجه بها نحو السلم و 
عمر ايه الموبايل الكوهنة اللي معاكي ده
يارا وهي تنظر لهاتفها ماله ماهو شغال أهوو وحلو وبعدين ده حمار شغل مايقولش لأ أبدا
عمر يا سلام
يارا طبعا وبيستحمل كتير ياما وقع مني وماتك سرش
عمر للدرجادي
يارا أه وأكتر كمان
عمر ماشاء الله
كان صوت صړاخ فريدة عاليا و
فريدة يعني مش كفاية انك قررت تنزل الشغل عشان بس لما عرفت ان الزفتة دي راحت
أدهم ماما متقوليش عليها زفتة
خالد اسمها يارا يا ماما
شاهي يعني روحت تشتغل عشانها 
فريدة سنين بتحايل عليك تنزل تشتغل وانت مكبر دماغك وبس الوقتي الشغل عجبك
أدهم يوووه يعني قعادي في البيت مش عاجب نزولي مش عاجب اعمل ايه يعني عشان يرضيكي
فريدة تبعد عن سكة الهبابة دي
ادهم مش هابعد
خالد ماما اسمها يارا وهي بنت عمنا ارجوكي تقبلي الأمر ده عشان نرتاح كلنا
فريدة بصوت عالي ولادي بيعصوا كلامي وكله عشان خاطر ميييين الزفتة بنت الشغالة دي !!!!!!!
لم تتحمل يارا الاھانة فقامت بالقاء هاتفها المحمول على رأس فريدة الرفاعي مما سبب لها الآلم ثم ارتد الهاتف على الأرض لېتحطم إلى أجزاء فالتفتت فريدة لترى ما الذي أصابها و
فريدة متآلمة آآآآآآآآه
يارا من بعيد سوري ياخالتي الموبايل فلت من ايدي
فريدة آآآه يا بنت ال 
عمر بدهشة فلت ازاي وانتي آآآآآه
يارا وهي تضغط على يده والنبي يا عمر اسندني لأوضتي لأحسن مش قادرة أدوس على رجلي خالص آآآه يا رجلي ياااني آآآه
فريدة عمر !!!!!!
عمر معلش يا ماما هي محتاجة مساعدتي الوقتي
فريدة بغيظ حتى انت !!!!!!!!
أدهم في نفسه يا بن المحظوظة رايح معاها أوضتها !!!
شاهي ادهم من فضلك عاوزاك شوية
أدهم بضيق ايييه 
شاهي تعالى معايا
ادهم طيب
فريدة شايف دي اللي بتدافعوا عنها بتحدفني بالموبايل وانتو واقفين تتفرجوا عليا
خالد ماهي قالتلك وقع من ايدها
فريدة بحنق وقع ازاي وأنا المسافة بيني وبينها أد كده
خالد يمكن الهوا كان جامد ولا حاجة
فريدة خالد
خالد ماما أنا طالع أغير هدومي
ترك خالد والدته وهي تغلي من الڠضب فرأت هاتف يارا المحطم على الأرض فداست عليه بقدميها بكل قوة وغل و
فريدة وهي تدوس على هاتف يارا المحطم والله لأك سرك زي الموبايل البيئة بتاعك ده مش هاسيبك غير لما ادمرك مهما كنتي بتحاولي تستغفلي عيالي أنا مش هديكي الفرصة لده !!!!
أوصل عمر يارا إلى غرفتها و 
عمر ليارا ېخرب عقلك ده ماما هيجرالها حاجة من اللي عملتيه
يارا لأ أطمن امك من النوع اللي بيستحمل
عمر أها بس موبايلك اتك سر خالص
يارا والله طول عمره كان بيستحمل خبطات أكتر من كده بس دماغ أمك هي اللي كانت ناشفة عليه !!!
الحلقة الثالثة والثلاثون 
في فيلا رأفت الصياد 
طلبت شاهي من أدهم أن تتحدث معه قليلا فتوجها سويا إلى غرفة المعيشة و
شاهي تسمح تقولي انت بتعمل ابه مع البنت دي 
أدهم بعمل معاها ايه وضحي كلامك أنا مش فاهم
شاهي يعني يصح المنظر اللي أنا شوفتك بيه ده
أدهم عادي مكونتش بعمل حاجة غلط
شاهي أدهم انت عارف كويس ان الحاجات دي بتضايقني وأنا مش بحب أشوفك مع أي واحدة
ادهم بعدم اكتراث بس دي مش أي واحدة دي يارا بنت عمي
شاهي ماتقولش بنت عمك !! الكلمة دي بټعصبني
أدهم شاهي قوليلي عاوزة ايه وخلصيني
شاهي عاوزاك تقطع علاقتك بالبت دي
ادهم ليه ان شاء الله
شاهي لأني لأني آآآآآ
ادهم بصي عشان تريحي نفسك أنا مش بقطع علاقتي بأي حد عاجبك على كده ماشي مش عاجبك يبقى its up to you
شاهي يعني ايه
ادهم يعني روحي اقعدي مع فيرووو وخليني اطلع أرتاح شوية
شاهي بضيق اووووف
توجهت شاهي إلى فريدة لتتحدث معها بشأن ما حدث مع أدهم و
شاهي أنطي فريدة ازاي حضرتك ساكتة على كل اللي بيحصل ده 
فريدة ومين قالك اني ساكتة أنا هتصرف
شاهي هتتصرفي امتى يا أنطي لما أدهم يتجوز الزفتة دي
فريدة مش هيحصل الكلام الفارغ ده طول ما أنا عايشة أدهم بس بيحب يغيظ فيا وعارف اني بضايق من الكلام ده فبيقوله عشان يخليني أسكت
شاهي أنطي أنا ممكن يجرالي حاجة لو ادهم متجوزنيش
فريدة اطمني أدهم هيكون ليكي مهما حصل
شاهي طيب وحفلة عيد ميلادي مين اللي هيعملهالي 
فريدة أهي حفلة عيد ميلادك دي هتكون أخر ليلة للزفتة دي في الفيلا هنا
شاهي بجد طب ازاي يا أنطي 
فريدة أنا في دماغي فكرة وهنفذها يوم عيد ميلادك
شاهي ايه هي 
فريدة هتعرفي لما اظبط الدنيا بس عاوزاكي تطمني الهبابة دي مش هتعمر في البيت ده !!
شاهي يا ريت يا أنطي يا ريت
في صباح اليوم التالي 
في غرفة فريدة 
فريدة اعمل حسابك تجيب هدية شيك وقيمة لشاهي
رأفت بمناسبة ايه ان شاء الله
فريدة عيد ميلادها
رأفت الله مش كنا لسه محتفلين بيه من شهرين تلاتة
فريدة لأ ده كان عشان نجاحها
رأفت ربنا يسهل
فريدة اديني بقولك وبأكد عليك اهوو عشان ميبقالكش حجة
رأفت طيب
فريدة أقول لصباح تحضرلك الفطار
رأفت لأ أنا هفطر في الشركة
فريدة في الشركة !!! وده من امتى 
رأفت التغيير مطلوب يا فريدة لأحسن ساعات الواحد بيحس انه بيجي عليه وقت وهيطق من
عيشته فلازم يغير شوية
فريدة ممم 
رأفت اشوفك ع الغدا
في غرفة أدهم 
استيقظ عمر مبكرا وذهب إلى غرفة أخيه ادهم ليقترض منه بعض الأموال و
ادهم يعني انت صاحي من بدري عشان الحكاية دي
عمر أعمل ايه بس محتاج الفلوس ضروري
أدهم طب ليه 
عمر آآآآ يعني عاوز اجيب حاجة نقصاني
ادهم ممم 
عمر متقلقش هبقى أردهملك قريب
أدهم منين ان شاء الله 
عمر من مصروفي
أدهم وانت بتاخد غالبية مصروفك منين 
عمر بثقة منك طبعااااااااااااااااا
ادهم يعني من دقنه وفتله !!
عمر بالظبط كده
ادهم طب انجز في يومك وقولي عاوز كام
عمر احم يعني مش كتير
أدهم عاوزك كام يا بيه خلصني بقى عاوز ألحق أروح الشركة
عمر ماشي يعني ألفاية
ادهم

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock