ad general
قصص قصيرة

حصل لجو,,زى

ads

وانا بغسـ,ـل جوزي لقيت عنده العاده. الشـ,ـهريه وحصل………

قبل ما ابدا حكايتي اعرفكم بنفسي انا اسمي منار وعندي 27 سنه متجوزه وعايشه في بيت عيله وجوزي راح وكنت واقفه وسط الناس وقولت ليهم

منار

بقولكم ايه انا لازم ادخل انا اغـ,ـسل جوزي

ما حدش هيعمل كده غيري

ads

ردت عليا امي وقالت

يا بنتي انتي مش مبطله عياط سيبي الرجاله هما يسلمو الامانه لـ اللي خلقها بمعرفتهم

منار

ابـ,ـوس ايدكم انا عايزه انا ادخل عند جوزي.

انا ما حدش هيغسل جوزي غيري ومش هعيط سكتت اهو ابوس ايدك يا حماتي

الحما بحزن

سيبوها تعمل اللي هي عايزاه

ما حدش كان بيحبه قداها خلوها تدخل عنده

وبعدها دخلت ولقيته نايم علي الكنبه ومتغطي بملايه ودخلو عندي الميه والصبونه والليفه وفضلت معايا اخته عشان تساعدني

عليه

شيلي يلا الملايه وانا هناولك المايه وانتي كملي

انا مش عارفه علينا ايه في العذاب ده

انا قلبي واجعني لوحدي علي اخويا

نزلت دموعي وبشيل الملايه من عليه لقيته بينـ,ـزف ايوه بينـ,ـزف، اتصدمت انا واخته اللي قالت

عليه

بقولك ايه يا بت يا منار اخويا عايش مدام بينـ,ـزف كده يبقي عايش انا هطلع اكلم الدكتور

وطلعت فعبل وانا قربت من جوزي وقولت

منار

علي رد عليا يا حبيبي ايه اللي فيك علي انت تايش صح يا علي

وفجأ وشه كله بقي اسود ونزل عليه غضب ربنا خوفت وطلعت وقفلت الباب ومنعت حد يدخل يشوفه بالمنظر ده وجه الدكتور دخلت انا وامه معاه وكشف عليه الدكتور وقال

الدكتور

الراجل ده الله يرحمه من بدري

متار

اومال ايه النزيف ده ازاي يعني حصل؟

الدكتور

مش عارف دي حاله انا اول مره اشوفها

بس النـ,ـزيف ده زي اللي بيجس للستات كل شهر

حتي نفس المنطقه الراجل ده عامل حاجه في حياته خلته يبقي في الوضع ده وهو علي كنبة الغُسل

الام

اخرس انت بتخرف تقول ايه طيب هو مين زي ابني في ادبه واخلاقه

انا قي اللحظه دي بدأت افتكر اللي حصل من كام شهر لما كنت نايمه جنب علي صحيت علي صوت صويت في الشارع

منار

يا ساتر يا رب ايه الصوت ده يا علي

علي

مش عارف استني هدخل البلكونه اشوف ايه الصوت ده ربنا يجيب العواقب سليمه

وبعدها دخل البلكونه ورجع وقالي

علي

لا حول ولا قوة الا بالله دول بيقولو لقيو الست ام هند في مدخل البيت حد خابطها علي دماغها وراحت

منار

يا ساتر يارب دي تاني جـ,ـريمه تحصل الشهر ده في الحته

هي ايه الحكايه بالظبط يا علي مين اللي بيعمل كده

علي

مش عارف هنزل انا اقف مع الناس تحت

وربنا يسترها علي ولايانا

وبعدها نزل وانا طلعت لقيت حماتي قاعده ومشغله التلفزيون

منار

صباح الخير يا ماما ايه اللي انتي عملاه ده

الناس بتصوت في الشارع علي الست ام هند

وانتي مشغله التلفزيون طيب يقولو علينا ايه

الحما

بقولك ايه يا بت انتي انا لا كنت بحب الست دي ولا بطيقها والحمد لله انها راحت دي ما كانش معاها غير كل ما تسوفني تقولي بنتي هند اتجوزت وخلفت وانتي مرات ابنك ارض بور

منار

يا ماما دي راحت في دار الحق افتكري ليها المحاسن اللي عملتها

الحما

ما عملتش معايا محاسن خالص يا حبيبتي

واخلصي يلا انتي هتفضلي ترغي جهزي الفطار

وكلمي جوزك خليه يجي يفطر ما كانوش من باقي اهلنا عشان ينزل ملهوف اوي عليهم كده

وبعدها روحت المطبخ جهزت الفطار وطلع علي اللي قالي

علي

يا متار البسي حاجه سودا وانزلي اقعدي مع هند

واعملي الواجب الناس في وش بعضيها

منار

هجهز الفطار ونازله علي طول يا حبيبي

بس قول لامك تقفل التلفزيون ما يصحش كده

علي

سبيها براحتها الحته كلها عارفه امي وبياخدوها علي قد دماغها

منار

طيب وما حدش عرف يا علي مين االي عمل كده

ام. هند كانت ست في حالها انت كنت عندهم امبارح بالليل ايه اللي حصل

علي

الكلام ليكي يا منار الست دي شكلها كانت علي علاقه بحد

اصلها حصلها اللي حصل ده وهي لابسه قميص نوم

وعليه روب مش مخبي حاجه استغفر الله العظيم والله اعلم برضو

منار

استغفر الله العظيم يارب طيب ما تقولش لامك حاجه مش ناقصين امك تطلع فيها كلام مش فيها ونشيل ذنوب وتحصل مشاكل

علي

ads
1 2 3 4الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock