ad general
روايات

كل لما اجيب شغاله

ads

اوعي تكون عارف مين الي عمل في مريم وندي كده
اوعي يكون عماد قول يا بابا ان انت شوفتو معاها
الاب
مش عماد يا بنتي عماد مستحيل يعمل كده
الي بيعمل كل ده هو اسلام جوز اختك
هاله
قول انت بتهزر اسلام مين دا اسلام مبيجيش هنا انا مش فاهمه حاجه واي الي عرفك بحاجه زي دي
الاب
انا هقولك علي كل حاجه وبدا يفتكر الي حصل لما كان قاااعد عند سحر وبيسمع صوت ضحك
جاي من بره ولما بيخرج بيلاقي اسلام ومعاه واحده
. فلاااش بااااك
الاب
انت اټجننت يا اسلام هيه حصلت تجيب واحده للبيت ومراتك مش موجوده
اسلام
الله يخربيتك انت هنا بتعمل اي حساب سحر بعدين معايا اازي متقلش انت موجود
الاب پحده
هو ده كل الي همك وكويس ان حاجه زي دي حصلت علشان اكشفك قدام بنتي
واول ما بيقول كده بيروح قاعد اسلام وبيحط رجل علي رجل وبيقول
اسلام
حلو الكلام الي انت بتقولو ده انت عاوز تفهمني لو قولت كده لبنتك الحلوه اي الي هيحصل انا هقولك اي الي هيحصل هطلقها وساعتها مش هتلاقي مكان ليك ولا ليها وهتبقو في الشارع لكلاب السكك ومحدش هيخسر غيركم
الاب
هو انت بتهددني يا ولد انت انا مش هسيب بنتي لما تاخد كل حقوقها منك
اسلام
اسكت مش بنتك هبله من كتر حبها فيا اتنازلت ليا علي كل حاجه علشان تثبت حبها ليا
يعني هتطلع من المولد بلا حمص وياريت بس كده
هتبقو شحاتين
واول ما بابا بيسمع كده بيحط راسو في الارض وبيسكت
اسلام
ايوه كده خليك شاطر واسمع الكلام انت كده عارف مصلحه بنتك
علي العموم خلاص ما بقتش عايزه في بيتي يومين كده وهنخترع مشكله وهتمشي من هنا
الاب
حرام عليك يا ابني بنتي عملت فيك ايه علشان خاطر تعمل فيها كده
اسلام
بقولك ايه يا راجل انت ملكش دعوه بيا انت سامع ولا لا انا اعمل اللي انا عايزه
وبيروح واخد البنت الي معاه وبيدخل جوه وبيفضل بابا قاعد مكانو وبيفضل يعيط
وبعدها فتره بيخترع موضوع انه شاف وهو بياكل على الانتريه ويزعق معاه وبابا بيجي يعيش عندي
وبعدها بتيجي ندي الي اول ما بشوفها بابا بېتصدم وبتكون هيه نفس البنت الي كانت مع اسلام في شقته
باك
هاله
معقوله كل ده يطلع من اسلام انا مش قادره اصدق ان في حد كده وبعدها خرجت مريم
مريم
ايوه صح كل اللي حصل ده من استاذ اسلام
وانا خاېفه والله لانه قال هيعمل فيا حاجه انا واختي لو قولت الحقيقه
هاله
انا مش قادره اصدق فيه اي في الدنيا علشان
يحصل كل ده وبعدين انتي شوفتي اسلام
فين مش المفروض ان اختك بس
هي اللي شغاله هناك
مريم
انا هقولك علي كل حاجه
فلاش باك
الباب خبط وفتح اسلام وكانت مريم وقال
اسلام
اش اش انتي مين يا حلوه وعايزه ايه بالظبط
مريم بعياط
انا اسفه ان انا جايه كده والله بس انا عايزه اختي منار دقيقه واحده الناس اللي انا كنت شغاله عندهم مشوني وانا مش عارفه اعمل ايه
اسلام
يا خبر ابيض معقوله الناس عملوا فيكي انت كده تعالي ادخلي لما اقولك
وبعدها دخلت وقالت
مريم
امال فين منار مش موجوده هنا ولا ايه
اسلام
منار خارجت تجيب حاجات من السوق وجاي على طول وبعدين هي هتعملك ايه يعني من شايفه ظروفها هي كمان وما عندكوش شقه زي ما انا عارف منها
مريم
اتصرف ازاي انا دلوقتي انا مش عارفه اعمل
اي
اسلام
تعالي معايا وانا اقولك هنعمل اي وبعدها
اخدها ونزل وراح اوضه صغيره
اسلام
ايه رايك في الاوضه دي هتقعدي فيها بقى الفتره دي لحد ما الاقيلك شغل عند حد
مريم
الاوضه شكلها حلو قوي بجد مش عارفه اشكرك ازاي يعني

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock