ad general
روايات

رموني وانا معاقه في عز المطر

ads

من عنيا ثواني هتبقي عندك يا اما تعالي بسرعه ايمان وجوزها هنا وبروح داخله
ايمان بغيظ
معقول بعد السنين دي كلها وانت لسه عينك منها بعد ما رفضتك هو انت لي يا اخي مش مراعي خالص ان انا واقفه
صالح
اي الكلام الغريب الي انتي بتقوليه دا انا اصلا مش فاااهم هو انتي بتتكلمي عن اي اصلااااا
ايمان
لا انت فااهم كويس يا صالح انا بتكلم علي اي
ولو انت كنت بتحبها اووي اتحوزتني ليه من الاول
صالح
هو انتي اي يا شيخه غاويه نكد كل شويه واختك اول ما رفضتني انا بطلت تفكير فيها ياريت تفهمي كده كويس وتبطلي تفكيرك دا بقاااا
وبيروح واقف وبتيجي امنا وقتها وبتقول
الام
اي دا يا صالح يا بتي واقف كده ليه اوعي تقول ان انت ماشي بجد والله هزعل مش كل مره كده
صالح
معلشي ڠصب عني والله ما انتي عارفه ان ابويا وامي تعبانين وملهومش الا انا ولولا عارف ان ايمان مش بتعرف بالولاد مكنتش جيت وسيبتهم
وبيروح مخلص كلامو وبينزل
الام
مالك يا اخره صبري مش معقوول كل ما تيجي ليا هنا ويبقي منظرك كده هو في اي بالظبط
ايمان بضيق
بقولك اي يا اما بلاش تتكلمي كده وانتي عارفه كويس انا اي الي مزعلني فخليني ساكته احسن علشان انا لو اتكلمت كلو هيزعل
الام
اي الكلام الغريب الي انتي بتقوليه دا وابقي عبيطه لو بتفكري في لحد دلوقتي جوزك دلوقتي مبيفكرش في حد تاني الا انتي هو عنا الي اقولك برضو
ايمان
بس كل ما تفتكر ان اتقدم لسنيه قبلي دا بيوجع قلبي متعرفيش الزاي وبالذات انا كنت بحب سليم قووي وبشكر ربنا ان دا حصل ليها
ولولا كده كانو همه متجوزين وساعتها ممكن كنت اعمل في نفسي حاجه
ووقتها بكون واقفه وبسمع كلامها وبروح حاطه الميه وبقوول
سنيه
بقولك اي يا ماما انا هروح الأرض الي كنتي قيلالي عليها
زمان سمير مستني علشان مش اتاخر عليه
وبروح خارجه
الام پحده .
عاجبك كده ادي اختك سمعت كلامك اهو وزعلت انا مش فاهمه هو انتي بتفتحي في الحوار دا تاني ليه مش خلاص راح لحالو وما تبقيش ايمان لو مش اتكلمتي فيه كل مره وانتي هنا
ايمان
الي حصل حصل يا ماما هو انا كنت قوولت حاجه غلط
ومتشيلنيش ذنب لو سمحتي بلي حصل ليها
دا نصيبها كدة اعمل اي يعني وكويس ان انتي صرفتي البنت بدل ما حد في البلد كان شم خبر وكنت زماني قاعده في ارابيزك دلوقتي
الام
الله بخربيتك ما بسبب لسانك دا البلد كلها هتعرف بلي حصل هو انتي اي مبتعرفيش تسكتي خالص امشي يا ختي قدامي خلينا نشوف هنجهز غدا اي وبتروح واخداها وبتدخل علي المطبخ
وفي الوقت دا كنت بعيط وبيجي سمير الي بيشرف علينا بيقول
سمير
يا خبر يا سنيه مالك يا بنتي هو انتي معيطه ولا اي
سنيه
متشغلش بالك بيا يا سمير دلوقتي ماما كلمتتي وقالت ان في ارض هنبدا فيها وقالت اشوفها اي اخبار الشغل فيها وفلوسها عامله الزاي
سمير
سيبك من الاراضي والكلام دا بصراحه كده انا عندي ليكي شغلانه احسن من دي مليوون مره ولا فيها مرمطه ولا شقااا وفلوسها فوق الي هتكسبيه من الشغل الارض يجي عشر مرات
سنيه
هو انت شايفني اي يا خويا قدامك علشان تقول كده بقا انت يا سمير تفكر فيااا كده وانا الي قولت ان انت اخويا الصغير الي امي مجبتهوش الدنيا
وانا من دلوقتي انا هقطع علاقتي بيك سمعت
ولسه جايه امشي بيوقفني بيقول
سمير
اهدي الله يخربيتك برابرنت اتفتح في وشي هو انتي اي الي فهمتيه بالظبط
الشغل غير

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock