ad general
روايات

سكر ناعم الفصل الرابع الكاتبه اسما السيد

ads

(معرفش)

بڤيلا عمران الرشيد
بعد اسبوع..

علي الفراش يجلس بدر ببرود، بجواره باسم

يسأله للمره المليون، ماذا فعل لتضر\به؟
بدرالدين ببرود..

_ مش هي..

ads

استقام باسم فزعاً من جانب اخيه البارد ..

باسم بصدمه..

_ بتقول ايه؟

انت اتجننت ولما مش هي اللي ضـ,ـربتك، خلتني للان حابسها ليه؟
بدر الدين ببرود ..قص لاخيه ماحدث.
باسم بصدمه…

_ إيه، وفرضاً ان دا حصل، نيره ذنبها ايه؟
بدرالدين ببرود..
_ عشان هي اللي هتجيب بنت عمها..
باسم بذهول..
_ انت عاوز تستخدم بنت بريئه في انتقامك من بنت تانيه برده متتخيرش عنها..انت عارف بتقول ايه؟
بدر بحده..
_ وانت عاوز بنت زي دي تتجرأ وتمد ايدها عليا ومتتعقبش..انت مش في وعيك ياباسم.
باسم بصدمه..
_ وحتي اذا ياأخي..بردو نيره ذنبها ايه؟
بدرالدين ببرود..
_ مذنبهاش قولنا ..هتوصلني لبنت عمها
باسم بتهكم..
_وهي ايه إللي هيعرفها بمكان بنت عمها وهي محبو\سه اصلا..
بدرالدين ببرود..
_ ماانا أمرت مخيمر يخرجها..اخرج بس انت منها..
وهات التليفون بتاعها، انا عرفت انك اخدته منها ليله الحـ,ـادثه..
اكيد جوان هانم.. بترن عليه..
باسم بصدمه..انت جايب البرود دا منين؟
وازاي اصلا تخرج البنت من غير م\اتقولي..انت مش في وعيك، ولا الضر\به اثرت علي مخك
البنت غايبه عن بيتها بقالها اسبوع وغير الفضيحه اللي حصلت وكلام الناس
دا ابوها كدا هيقـ,ـتلها..
منك لله يابدر انت جايب الجبروت دا منين؟
بدر بحده..
_ مليش فيه..هات التليفون وخلاص
باسم بصدمه..تركه وخرج مسرعا..
وهو يسبه
بدر بصوت مرتفع..

ـ هات التليفون ياباسم..
باسم بحده..

ـ ك\سرته ميت حته يابدر بيه..
بدر بصراخ..

ـ باااااسم

خرج مسرعا..وضر\ب رقم مخيمر..
ـ .ايوا ياباسم بيه..

باسم بحده..

_ ايااك تخرج نيره الا اما اجي انت فاهم..

مخيمر..بس يابيه بدر بيه قالي اخرجها ، وانا كنت لسه هخرجها اهاااه..

باسم بصوت مرتفع ، وهو يصعد سيارته..قولتلك متخرجهاش يابني ادم الا أما اجي…

انا مسافه الطريق هكون عندك..
ولو بدر كلمك اوعي تقوله اني اتصلت بيك
وقوله انك خرجتها، والدنيا والعه عندك..فاهم
مخيمر بخوف..
_ حاضر.حاضر ياباسم بيه..فاهم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بالعذبه..

بعد ساعتين..

كان يهرول باسم مسرعا للاسطبل..

مخيمر..اهلا ياباسم بيه..
انا عملت زي ماانت طلبت مني ،وقولت لبدر بيه اني خرجتها.

واني مسمعتش كلامك..
والدنيا مقلوبه بره..
باسم..بلهفه..هي فين؟

مخيمر..جوه يابيه..لا بتاكل، ولا بتشرب ،وحالتها في النازل..
نيره دي يابيه اصلا مريضه من صغرها بفقر الدم، وكل شهرين تقع من طولها ويودوها المستوصف، مش حمل اللي حضرتك عملته فيها..وكانت بترفض الاكل اصلا..

_ افتح بسرعه، وبطل رغي النسوان ده..

فتح الباب..وصدم من هيئتها..

وجه شاحب ، وعيون فقط تنظر له ، ودموع تسيل..
جالسه القرفصاء علي الحصير بالأرض..

اوضه الاسطبل نضيفه..نوعا ما..

ينام بها حارس الاسطبل..

وبها سرير صغير ، وحمام ملحق بها..ومفروشه من الحصير..

اشار باسم لمخيمر ان يذهب..

خرج مخيمر وقابلته زوجته سعديه..

امرأه ثرثاره تع\شق نقل الكلام، ورمي الناس بالباطل..
سعديه..البيه داخل يجري ليه كدا ومين اللي معاه جوا.؟.يامخيمر..

مخيمر بحده..

_ اخرسي ياسعديه وامشي انجري من هنا..احسن باسم بيه لو لمحك هيطردنا من هنا ويقطع عيشنا..

سعديه بحده..

_ لا..انا شوفت نيره جوه بنت صابر الناظر الطفشانه من اسبوع..

مخيمر بخوف..وضع يده علي فمها..
_الله يخربيتك هنروح في داهيه،باسم بيه لو سمعك هيقطع عيشنا..
اقفلي وملناش صالح..يالا انكشحي من هنا..
سعديه بغل..

_ ماشي يامخيمر..اني هوريك..
وخرجت تبخ سمها بين العمال والفلاحين بالارض وخصوصا النساء.
انتشرت الاشاعه كالبرق..حتي وصلت لأهل نيره..
ــــــــــــــــــــــــ
نيره بدموع..اشاحت وجهها للجهه الاخري وباسم
يعتذر منها..

نيره بحزن..

ads
1 2 3 4الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock