ad general
روايات

سكر ناعم للكاتبه اسما السيد الفصل السابع

ads

بعد ساعه..
بعدما شرح لها كل شئ وماحدث؟
وما اتفقا عليه مع والده؟
ارتاحت ودخلت لتريح جسدها المنهك
خرجت علي استحياء ببجامتها الزهريه الرقيقه وشعرها المبلل  الذهبي علي ظهرها…
مدت يدها لتستند علي الحائط قدمها لا تسعفها للمشي
لقد استمعت لما قاله..ووافقت عليه مؤقتا
حتي تكمل تعليمها وترحل عنه..
هو من بيئه وهي من بيئه مختلفه
لن يجتمعا ابدا..
شجعت نفسها انه وضع وقتي ستمضيه بأي ثمن
لابد ان تقوي..حتي تبني نفسها..
مجرد ما ان تؤدي اختبارات اخر العام التي لم يتبقي عليها الا شهران..
سترحل..هربا سترحل..
غصبا سترحل.. حصري لجروب حكايات توته وستوته
لن تكون سلعه ابدا ولن تكون له حتي لو مزق ع\شقه يوما قلبها..
تنهدت ورفعت راسها بلا خجل..
وجدته ينظر لها بابتسامه..ونظره شارده بها
ـ تعبانه لسه؟
بهدوء هزت راسها..
شويه بس..هبقي كويسه..
باسم بحنان..طب تعالي كلي انا عملت سندوتشات خفيفه
نيره بهدوء جلست ومدت يدها اخذت الطعام من يده
وبهدوء كعادتها بدأت بمضغه
مهما بلغ زروه جوعها..تاكل بشرود  وهدوء دوما..
هي ذو شهيه ضعيفه جدا..
باسم بصدمه..
نيره انتي كدا كلتي؟
بابتسامه نفضت يدها وهي تضع باقي الطعام
الحمدلله..
معلش انا اكلتي كدا..
شكرا ياباسم..
باسم بصدمه وهو يلتهم طعامه..
يابنتي دا انا لو جعان ممكن اكلك انتي شخصيا..ايه الرقه دي؟
ابتسمت بهدوء..واستقامت لتفترش الفراش بجسدها
ـ ممكن تطفي النور..عاوزه انام
باعد الطعام..واستقام واغلق الاضاءه..
شهقت وهويقذف بنفسه علي الفراش
و يجذبها لاحضانه..
نيره بصدمه..انت بتعمل ايه؟ انت نسيت اتفاقك.
باسم بحده…شششش نامي يانيره
نيره بصدمه ابتلعت ريقها وهي تحاول ان تبعد يديه التي تحاوطها عنها..بس
باسم بضحكه يكبتها بصعوبه..مبسش..وبعدين
احنا اتفقنا علي كله..ونسينا نتفق علي طريقه النوم..
الشهر الجاي بقي نبقي نتفق..
نيره بصدمه..الشهر الجاي.؟
باسم بضحك…ااه الشهر الجاي..احسن انا مبحبش اتفق غير اول الشهر..غير كدا لا..
نيره..نعم..ايه الجنان دا..اشمعنا اول الشهر
باسم بقهقه… بتفاءل بيه ياستي
وهو دا نظامي،عجبك ولا لا؟.
نيره بخجل…لا.. واوعي كدا لو سمحت
باسم ببرود..يبقي عجبك..انهدي يانيره بطلي عفرته..عاوز انام..الله
وبطلي رقه..عشان متندميش..
عاوزك راجل كدا خلي اليومين دول يعدو علي خير
نيره بصدمه..هااا..
باسم بمكر دفس راسه بعنقها ومثل النوم..
نيره بذهول..باسم..انت نمت
ـ باسم..
لا رد..
حاولت دفعه عنها..ولم تستطع
مغلق يديه علي خصرها بقوه..
وقدميه حول قدمها..
بعد دقائق…تنهدت بقله حيله واغمضت عيونها
راحله بدنيا الاحلام..
رفع راسه من عنقها بعدما شعر بنعاسها اخيرا..
ابتسم وهو يتأمل وجهها وشعرها
مد يده وتحسس وجهها..
قبل خدها..بهدوء..رفع وجهه عنها وأغرته شفتاها المضمومه كطفل صغير غاضب
لثمها بهدوء ورقه..واغمض عيونه ليستنشق رائحه الياسمين التي تغرق نفسها به منذ قابلها
أول مره..
باسم بضحك..
ال أسيبك ال..
بقي حد.يبقي معاه القمر ويبص للنجوم يانيره..
ابتسم وشدد علي خصرها اكتر وقربها منه..
رفع راسه وقبل شعرها بحنان وتنهد بتعب..
وهو يدعو الله..
يارب صبرني وصبرها علي اللي جاي..
استدارت من بين يديه واستلقت علي ظهرها
رفع راسه وعدل جسده، واحاط خصرها ووضع رأسه علي صدرها، وذهب بثبات عميق..

اصابك ع\شق✍️أسما السيد✍️
بفرنسا..
ــــــــــــــــــــــ
ايتها الغبيه،قلت لكي اجعليهم يصمتو لم اعد اتحمل حده صوتهم.
لينا بخوف..حاضر مدام..انا اعمل مابجهدي..
ـ اهدي يانازلي مش كدا،هتضيعي كل اللي بنعمله..لازم تبيني  ليه انك حباهم..
لينا بحده لوالدها..يابابي بليز بقي انت اللي جبرتني علي الفلاح دا..وانا خلاص كرهته ارجوك اتصرف بقي..
عصام بحده..اخرسي يانازلي..واوعي اسمعك بتقولي الكلام دا تاني..احنا لازم نمشي امورنا عشان لو وقعنا يشيل الليله..هو لوحده..
انتي ناسيه احنا ايه؟وهربانين من ايه؟
نازلي بزهق..لا مش ناسيه بس انا زهقت انا اساسا مردتش اخلف منه..عشان بكرهه..
يقوم يجبلي عياله ومفكرني همو.ت عالخلفه..
عصام بحده.ماانتي غبيه..حد قالك تقترحي عليه يتجوز عشان يخلف.
نازلي بغل..هو يعني كنت مفكره انه هيعمل كده بجد؟ بقلم اسما السيد
انا كنت بقول كدا عشان يبطل يقولي نخلف..
قولت لما اقوله مبخلفش يهدي ويسكت
بس لا اهله الفلاحين طلعوها في دماغو لحد مااتجوز الفلاحه اللي شكله، وخلف منها..
عصام بانتباه..بمناسبه الفلاحه..متعرفيش ان كانت م\اتت ولا لسه عايشه..؟
نازلي بغل..فص ملح وداب حتي حسام مش لاقيها..
عصام بشم\اته..يكش تكون م\اتت ونخلص..نمشي بقي امورنا وننتبه لشغلنا..الناس هنا مش هترحمنا يانازلي..
انا همشي بقي وزي مافهمتك..
نازلي..ماشي يابابا مع السلامه..
ابتعدت لينا مسرعه.. بعدما استمعت لما يقولوله، بصدمه..
وضعت يدها علي فمها كتمت صدمتها..
وعلي يديها روان الجميله..

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock