ad general
روايات

سكر ناعم للكاتبه اسما السيد الفصل 10/11

ads

خلع ثيابه وقفز مسرعا..
نظرت خلفها لتري ماهذا..؟
ولكنها صدمت وشهقت بخوف..واحد ما يرفعها من قدميها ويرميها بقوه..
عااااااا ياماما..
قهقه عليها..وهي تجاهد لاخذ انفاسها..
شهقت وهي تبصره امامها..
انت..ايه اللي جابك هنا؟
وفين عمار.؟
عماااار..
اقترب منها مسرعا وامسكها من ذراعها ولواه خلفها..
بدر بحده..
اسمعك بتنطقي اسمه تاني، هقط/ع لسانك ياجوان..
جوان بخوف..انت مجنون،عاوز مني ايه؟
وجيت هنا ازاي؟ومين سمحلك.؟
بدر بضحك..اانا شريك هنا ب ١٠٪، واه لو تعرفي دفعت فيهم اد ايه؟
عشان بس انتقم منك ياجوجو..
ابتلعت ريقها..وانصدمت من عدم دفاع دلافينها عنها..والتفافهم حوله وكأنهم يعرفونه..
ضحك عليها.وهمس باذنها..
اصل بقالي اسبوعين باجي هنا بالليل وعرفوني..
جوان بحده..سيب ايدي ياحيوان..
بضحك دفعها واستلقي علي ظهره يسبح بمرح..
والدلافين خلفه..
جوان بغيظ لهم..اشبعو بيه..ماشي يابدر..
بدر بقهقه..وبصوت مرتفع..اول مره اعرف ان اسمي حلو كده..
جوان بغل..اقتربت مسرعه منه وقضمت يده..
بدر بصدمه..ااااه يابت العضاضه..
تركته مسرعه..واسرعت لتخرج..
بسرعه سبح خلفها..الي ان امسكها من يدها..
جوان بخوف ابتلعت ريقها…
بدر بغيظ..انتي غداره ليه؟
جوان بصدمه..انت اللي بتستفزني،ومش مقدر اني كنت خايفه وض/ربتك غصب عني؟
بدر بهدوء اقترب منها ومد يده ابعد شعرها خلف اذنها..مكنش هيحصل، واخليهم يجوزوكي؟
انتي اللي متسرعه؟
جوان بغيظ.. نطرت يده، كداب كنت هتسلمني ليهم..؟
بدر بغيظ..سحبها من يدها الي ان اقتربا من السلالم واخرجها..
قذف عليها المنشفه..
استري نفسك يامتربيه..
ومن انهارده يااك المحك بالمنظر دا تاني
جوان بصدمه..نعم ياروح امك..وانت مالك اصلا..؟
بدر بحده اقترب منها وامسكها من ذراعها بقوه..وضغط عليها..
قولتي ايه؟
جوان بخوف..هااا..مقلتش
بدر بانتصار..انا قلت ايه؟
جوان..بسرعه ابتعدت وجرت مسرعه..هوريك يابدر..
بدر بضحك عليها..هنشوف ياجوان؟
مين هيوري مين؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بمشفي الرشيد..
بالدور الجديد..

ها يادكتور محمد..التحاليل فيها ايه؟
محمد بتنهيده.. زي ماشخصت يامعتصم..
المدام حامل وحصل نزيف.. بس وقفناه..
وللاسف بتتعاطي.. ومن فتره مش قليله..
ودا غلط عالجنين.. ولازم تبدأ علاج فورا..
معتصم بتنهيده.. انا مش عاوز حد يعرف بالموضوع دا، يامحمد المدام هتفضل هنا ونجيبلها طبيب معالج..
انا لا يمكن ادخلها مصحه.. وهي حامل..انا هخليها هنا تحت عيني
محمد بتفهم.. كنت هقولك كدا.. الدور هنا مجهز باحدث تقنيات
ومتقلقش.. من اي حاجه..
بس في حاجه؟
معتصم بتهكم.. الجنين مش كدا؟
محمد بحزن.. احتمال كبير يكون حصله تشوه.. ودا هنحدده لما يكبر شويه.
وساعتها نقرر اذا كان هيكمل ولا نجهضه..؟
معتصم بتهكم.. كانت بتاخد حبوب منع الحمل
مش عارف حصل ازاي؟
محمد..وارد يامعتصم ماانت دكتور و\فاهم وخصوصا مع تعاطيها..
معتصم بحزن..تمام انا في مكتبي لحد م\اتفوق..
لو حصل حاجه بلغني..
محمد..تمام
ــــــــــــــــــــــــــ
بشرم..
عصرا..
جالسا علي ذاك الكرسي الهزاز التي اصرت ان يأتي لها به…
وهي علي قدميه يحتجزها بذراعيه..
نست من هو؟
ونسي هو نفسه بين يديها..
اغلق هاتفه لاول مره بحياته…،وذهبت مريم باجازه..وكذلك الحرس..
هو وهي وفقط..
يفعل معها كل شئ لاول مره..تسوقا معا..
ومشي معها لاول مره علي قدميه..تناولا طعامهم معا بلا خوف..
وفعل ما لم يفعله ابدا،بسنواته جميعها؟
اصرت علي جلب ذاك المقعد
فحمله جبرا علي يديه.
والان تجلس علي قدميه يحاوط خصرها..
تجرب ذلك العزف علي ذلك العود
الذي اهداه لها منذ سجلت بمعهد الموسيقي وبدأت ان تدرس بها..
تجرب وتفشل ويقهقه عليها..
فراس بضحك..هااا كلي اذان صاغيه،غني ياجميلتي..
جميله بغيظ..شيل ايدك من علي وسطي
خليني اركز..
فراس ببراءه…الله ودا ماله بدا؟
متركزي انتي،وسيبيني اركز..
جميله بحده..فراس؟
فراس بتنهيده وخب/ث..عيون فراس..دفس راسه بعنقها..
فاذاحته عنها..فراس..ابعد بقي..
وبعدين انا عاوزه اقعد لوحدي، عالكرسي وانتي من ساعه ماجينا وانت احتليته
م\اتجيبلك واحد..
فراس بخب/ث وهو يحكم ذراعيه علي خصرها..
بس انا مرتاح كدا،ملكيش دعوه انتي؟
عبست بشفتيها..
فانفلتت ضحكه قويه..رجوليه اشعلت خديها..
جعلتها تمتم..
سافل اوي..
فراس بضحك..قولت حاجه ياجميله.
جميله بغيظ..ابدا..اف منك..
ملكش بيت تاني تروحه؟
ابتلع غصته وهز رأسه..لاول مره تذكره به..
وبحزن سألها..
زهقتي مني؟
احست بحزنه..سريعا التفت له..
حزنه وشروده ي/ها..لم تستطع،هنا بداخل صدرها
ينبض قلبها لاول مره لحزن احدهم ، وضحكته وقربه..
التفت له بعدما اسندت عودها علي الارض..
وبجرأه قبلته..
لا مزهقتش..متزعلش..
فراس ببسمه هادئه..دفس رأسه بعنقها..
صالحيني..
ابتسمت وحاوطته بيدها، اصالحك ازاي؟
جذبها لتفترش صدره كطفله صغيره..
يالا غنيلي..
جميله بمكر..لو هتعزفلي عالعود..هغني
فراس بصدمه ابتلع ريقه..بس انا مبعرفش؟
جميله بهدوء..نظرت له..ومدت يدها جذبت العود وارته نقشه باسمه والتاريخ بجانبه علي العود..
ابتسم وهو ينظر لها..شوفتيها ازاي دي؟
رفعت حاجبها له..انا نظري سته علي سته
فراس بضحك..حبيت اهديلك اغلي حاجه عندي ياجميله..
لما سمعتك الليله اياها..حنيت للموسيقي وحسيت انك شبههي..رجعتيني لسنين ورا..
من زمان بطلت اعزف..زي مابطلت اعمل حاجات كتير..
جميله بحنان..
فراس..ليه بطلت تعزف..؟
بتنهيده اجابها..
ياااه موال قديم..سيبك منه..
جميله باصرار احكيلي..
تنهد، وأحكم عليها بيديه..
كنا ثلاثه اصحاب.وطايشين..
كنا بنحب نتجمع..انا وخالد ومعتصم الطبيب..
طبعا عارفاه..
ابتسمت..اه عارفاه..طبعا..
وفي ليله كنا راجعين من حفله..وخالد اصر اني اعزف..كنت عازف شاطر..
ومع اصراره بدأت اعزف..وهو كان سميع..
وانسجم مع عزفي وبدا يغني ومخدش باله من الطريق والعربيه انقلبت بينا
انصبت انا، ومعتصم وهو راح فيها..
من يومها بطلت اعزف..وركنت العود..وبدل ما أقرب من ربنا بعدت اكتر..عمري ماكنت مبسوط ياجميله..
وعمري ماارتحت وانا في ح*ضن واحده غيرك..

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock