ad general
روايات

سكر ناعم للكاتبه اسما السيد الفصل 10/11

ads

جميله بصدمه..حتي مراتك..؟
ابتسم وابتلع غصه حلقه وقبلها..
وبهدوء تتحسس وجهها
يالا غني يا جميله
ابتسمت ومدت يدها تتحسس لحيته..لو قلتلك عشان خاطري تعزف..
تنهد بابتسامه، عشان خاطرك
هعزف ياجميله..
ابتسم وحملها علي يديه وجلس واجلسها بجانبه علي الاريكه..
ومد يده جذب العود..
وغمز لها..
اقترب منها واختطف قبله منها..
وصمت قليلا..
ابتسم بسخريه علي حاله..وهي ترمقه بفرحه..
سيعود للعزف بعد سنوات..
من الاعتزال..
لا يعلم الي اين ستؤخذه معها..ولكن..
ليحترق العالم ولتبقي هي وفقط..
اغمض عيونه وبدأ العزف..

ابتسمت وبدأت تغني بصوتها التي ياخذه لسحابه بعيده
بها هي وهو وفقط

مابعرف كيف بنظرة بتعمل هيك
بتاخدنى ليك وبم\وت عليك
ما بعرف شو اللى عن يسحرنى هيك
لمسة ايديك ضحكة عينيك
حسيت بقربك بالامان
صرت بزمان غير اللى كان
عم اعش/ق انا عم اخلق من اول وجديد
عاسمك انا عم البس خاتم عمرى بالايد
عم حس بلون الدنيا احلى صار
عم عيش نهار بالف نهار
عم يضحك قلبى متل ولاد صغار
صرت المشوار وعليك بغار
حسيت بقربك بالامان
صرت بزمان غير اللى كان
عم اعش/ق انا عم اخلق من اول وجديد
عاسمك انا عم البس خاتم عمرى بالايد

صفقت بيديها وهو يضع العود بجانبه..
وجذبها مسرعا لتجلس علي قدميه..
دفست وجهها بصدره..هتعلمني.؟
رفع وجهها غامزا لها بعينه..انتي خطر عليا ياجميله..
جميله بهمس..فراس؟
ـ عيون فراس..
تلاحم جسديهم بمعزوفه عزفها باخلاص وغنت عليها بسعاده ونشوه..
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
انت بتقول ايه يابدر؟
بابا جراله ايه؟
ـ بدر بحده..بقولك تعب وفي المستشفي تعالاا علي اول طياره.
وشوف فراس فين؟
باسم بخوف..طيب طيب…انا هاجي علي اول طياره..
اغلق معه وتذكر اخيه..
تنهد وهو يعلم انه اخيه غارق لا محاله..
ليتركه يهنأ قليلا..
لن يزيدها عليه..
تنهد وهو يتذكر ماحدث صباحا..
flash back..
بالكافيه..
بعد ليله طويله كلياليه بدونها..خرج ليتمشي قليلا بعدما انهي عمله بالشركه..
ودخل ليشرب كوبا من القهوه..
لا يعلم اين فراس منذ اتي؟
جلس واتي النادل بكوب القهوه ورفع نظره..
وصدم باخيه امامه وبجانبه احدي الفتيات..
ينظر لها وكأنها كنزه الثمين..لاول مره يري اخيه بذلك الشكل
هادئ،مبتسم
ابتسامته تزين وجهه..بعالم اخر معها..
الجميع ينظر لعش/قهم الفاضح..
ايعقل هذا اخيه؟
اغمض عيونه وفتحها مرارا..وتكرارا لربما عينيه تخونه..
رفع اخيه عيونه والتقت بعينه..
وبهدوء..استقام من جانبها بعدما همس لها بشئ ما..
يعلم ان اخيه ليس قديسا،فاسد..ولكن هذه المره..
افاق علي صوت اخيه.
ـ باسم انت هنا من امتي،مقولتش يعني؟
باسم بصدمه من بروده..
انت قافل تليفونك هقولك ازاي يعني؟
حتي فرع الشركه هنا مبتروحوش،والمشاكل زادت هنا.
اضطريت اجي بنفسي..
صمتت قليلا وسأله
مين دي يافراس؟
فراس بهدوء..جميله مراتي.
باسم بتهكم..عرفي بردو..
فراس ببرود..لا رسمي..اتجوزنا امبارح..معلش خلي بالك من الشغل، لاني هسافر الاسبوع الجاي مع جميله..
باسم بصدمه..في ايه يافراس بالظبط..انت متجوزها بجد رسمي؟
فراس بهدوء..اه ياباسم جميله مراتي علي سنه اللع.. إيه المشكله؟
باسم بصدمه..احكيلي،بالتفصيل..
بهدوء حكي له..
باسم بصدمه..انت حبتها؟
فراس بتنهيده استقام قائلا بابتسامه وهو ينظر عليها..
معرفش..بس انا مبسوط..مش عاوز حد يكلمني ولا اكلم حد..ياباسم..ارجوك..
باسم بابتسامه..حاضر يافراس،ربنا يهنيك بس مش هتعرفها عليا؟
فراس بضحك..لا..
تركه واقترب منها هامسا له..
واستدار مشيرا له بيده ورحلا معا..
back.
تنهد..وهو يتذكرها..أغمض عيونه..بحزن..
كان سيعود اليوم، والان..لن يستطع العوده لها..
لملم حاجياته ورحل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بمشفي الرشيد..
تركض مسرعه بالطرقه..لتلحق ورديتها..
لقد تأخرت اليوم..
عبير..يختاااي ربنا يستر اول يوم ليا في ام الدور دا..وهنطرد..
كانت تحمل بيدها كوبا من القهوه..قضت الليله هي ونيره، يثرثران ولم يناما الا الصباح..
تحتاج ذلك الكوب وبشده..
لا تري امامها من ارهاقها..
الي ان اصطدمت بأحدهم..
عبير بصدمه…يختاااااي وقعت القهوه الله يخربيتك..عاااااا
بسرعه كان ينفض ثيابه التي اغرقتها القهوه..
ـ مش تفتحي ياحماره انتي.؟
عبير بشهقه..حماره في عينك ياغبي انت..وقعت القهوه بتاعتي..هفوق ازاي انا بقي؟
عاااا..
بصدمه نظر لها..انتي مش واخده بالك انك ح/رقتيني؟
عبير بغل..لا…. ياكش تولع.. وانا مالي
وتركته ورحلت
بعد ساعه
كانت تقف تستعد بجانب زميلتها للدخول لغرفه العمليات..
ايمان…يابنتي صحصحي بقي..الدكتور الجديد دا مشيبنا..من الصبح وللان مش عارفين نروح..
عبير بتثاؤب..انا صاحيه اهووو
ايمان بضحك..ماهو باين،يالا يختي.
عبير بقله حيله..يالا..يارب اتجوز بقي وارتاح من الهم دا..ويكون دكتور مز..كدا..
اييه بقي..
مشت ببطء الي ان اقتربت من غرفه العمليات..
ـ هي فين الممرضه اللي فاضله؟
ايمان بخوف..جايه يادكتور ورايا
عبير بخوف..ربنا يستر..فتحت الباب ودخلت..
ايمان بابتسامه..اهي يادكتور عبير جت..
استدار ناظرا لها..فشهقت بصوتها كله..
يالهوووي انت..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صدفه
صدفه جديده ووعد جديد
مين قال العش/ق له مواعيد
بنظره،بكلمه،ولمسه ايد..
تلقي نفسك رحت بعيد..
ياللي مفكر انك عن العش/ق بعيد..
راجع نفسك،وارضي بقدرك
مين فينا م\اتمناش يحب جديد..
ياللي حياتك واقفه وتايه..
خايف،ضايع،متيأسش..
هيجي عليك الوقت وتلاقي نفسك
جوا حياتك عش/ق جديد..
بصدفه حلوه اتمنيتها بقلبك..
وربك عالم ما بتريد..
يرضي عنك ويراضيك..

سكر ناعم
اسما السيد

ads

سكر ناعم للكاتبه اسما السيد الفصل الحادي عشر حصري لجروب وبيدج حكايات توته وستوته للكاتبه اسما السيد

بسم الله الرحمن الرحيم

(علي مفترق طرق)

يالهوي انت..
رجعت للخلف بصدمه وعلي شفتيها ابتسامه بلهاء ممزوجه بق\بضه قويه ض/ربت قلبها

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock