ad general
روايات

منقبه ج3

ads

وياسين في حاله انهيار

رجع البيت دخل اوضته في سكون تام

فضل يبص في الاوضه وافتكر كل الايام الي بينهم
ياسين ح*ضن المخده اللي كانت بتنام عليها وخد هدومها فضل يشم ريحتها ونام هروب من الواقع

فيروز حاولت تتماسك وراحتله

فيروز : قوم يابني هي في مكان احسن من هنا

ads

ياسين ح*ضنها : اااااااه مش قادر

مش مصدق انها بعدت عني

أنا حبيتها صدقيني والله حبيتها واديها ضاعت من ايدي ليييييه يا أمي ربنا عاقبني فيها وفضل يعيط

فيروز بعياط: خلاص يابني م\اتوج\\عشي قلبي هي طالبه الدعاء دلوقتي صلي وادعيلها مافيش حاجه هاترجعها

ياسين : حاضر هاصلي وادعيلها

قام صلي وفضل يدعيلها

مسك المذكره بتاعته وبدأ يكتب

فراقك يا عزيزتي، هو شيء أصعب ما مررت به طول حياتي، أصبحت الحياة من بدونك مشتته لا أستطيع إكمال حياتي فليس لحياتي معني بدونك، أعلم أنني لا أستطيع التحدث معك ولا أستطيع أن أضمك بين ضلوعي، ولا أستطيع الجلوس معكِ مره أخري، ولكن أحلامي هي التي تحقق ألي هذا أهرب من هذا العالم ألى أحلامي، حتى أراكِ وكي أضمك فأنا أشتاق إليكِ ألى حد السماء أعلم أنها كل شيء أقدار، وأعلم أنه ليس بيدك، ولكن فراقك كان صاعقه بالنسبه ألي أشتاق للأيام التي جمعتنا وأشتاق لحديثنا، ولكن المو*ت أستطاع أن يفرق بيننا بعد رحيلك أخذتي معكِ روحي فاتمنئ أن يجمعنا الله يوم يجمع المتحابين.

فات تلت شهور

وياسين ختم القرآن فيهم وبقا أمام جامع مش بيسيب اي فرض وقعد من الشغل

ياسين راح لخديجة المق\ابر: شوفتي ازاى بقيت زي مانتي عايزه ياريتك كنتي موجوده ياريتك انا واثق انك في مكان احلى من هنا بحبك اتمني كنتي تسامحيني

ومشي

مراد قابله : مش كفايه كدا بقا هي لو عايشه ماكنتشي هاتبقا فرحانه بوقوفك عن الشغل

ياسين بص في الارض

مراد : خلاص ياصاحبي هي راحت مكان احلى وهي كانت تتمني تكبر شركتك اكبر

ياسين : حاضر هانزل الشغل

ونزل الشغل بس كان ضعيف جدا في الوقت دا

عدا شهر

وكان ياسين عنده صفقه كبيره

فضل يصلي ويدعي

مراد : انهارده الصفقه ضد اكبر أعدائنا وبيقول بنته اللي جايه

ياسين : وهو مايجيش ليه

مراد: مش عارف بس لازم نكسبها

ياسين: اتوكل علي الله

ودخلوا

ياسين قاعد بيبص في الورق

وبعدين دخلوا العملا

ياسين بصلهم و\فاجاه تنح

ياسين : انتي

تفاااااعل

♥️ البارت الحادي والعشرين

….

ايسل : ايوا انا

ياسين : ازاى

المفروض الشركه دي أكبر أعدائي

ايسل : هو انت م\اتعرفشي ان انا بنت اكبر أعدائك

ياسين: ازاى مع اني جيت عندكم البيت

ايسل : طلعت بيضحك عليك بسهوله

ياسين قام وقف : قصدك اي

ايسل : قصدي ان كل حاجه كانت لعبه واني ادمرك براحه تكونشي مفكر اني حبيتك بتحلم

العيله اللي شوفتها مش عيلتي دول ناس شغالين عند.ابويا

طلعت بيضحك عليك بسهوله

حتي الورق اللي اتهمت فيه خديجه انا اللي خدته

طلعت غبي اوي

ياسين مسكها من شعرها: بقا يا زباله يطلع منك كدا وتطلعي اكبر أعدائي

ايسل : ايدك دي هاقط/عهالك

بس ماعنتيش محتاجه ائذيك انت ادمرت بمو*ت خديجه

ونسيت حاجه.كمان

ياسين : ايه

ايسل : انا اللي قلت لابن عمها علي مكانها

ياسين : يابنت ***** وض*ربها بالقلم وفضل يض*رب فيها

مراد دخل لحقه

ياسين : تحبسهالى

ايسل : شاورت للرجاله

الرجاله دخلوا مسكوا ياسين

ومراد

ايسل : م\اتخلقشي اللي يض*ربني وشاورت للرجاله تض*ربه

مراد ض*رب اللي ماس*كينه

وبقا بيض*رب هو وياسين

حمزه كان داخل شافهم كدا

ض*رب معاهم ومسكوا ايسل

ايسل : مش هاسيبك اقولك مارضيتشي امو*تك علشان اشوفك بتتعذب كدا

ياسين : زبا*له وانا اللي اتجوزتك علشان وعدي ليكي دمرت حبي الحقيقي وم\اتت وسابتني

ايسل : صدقني هاندمك وقريب اوي

خدوها في المخزن وربطوها

ياسين قعد علي الارض يعيط علي اللي عمله في خديجه بسبب واحده طلعت اكبر اعدائه

ياسين : لو بأيدي ارجعك ليا تاني واعوضك يارب اللهم لا أسألك رد القضاء ولكني أسألك اللطف فيه

وخرج يصلي

مراد كان زعلان علي حاله اخوه دخل لقي ريم قاعده في مكتب خديجه بتعيط

مراد: ريم

ريم بصتله بدموع: ايوا حضرتك خلصت الأوراق اهي

مراد قعد ادامها : ممكن تدعيلها بالرحمه هي مش محتاجه غير كدا

ريم عيطت جامد : مش قادره اكمل حياتي بعدها عني ق*تلني حاسه اني ماليش اهل هي كانت كل حاجه ليا

مراد قلبه وج\\عه : علشان خاطري اهدي وصدقيني كل حاجه هاتبقا بخير افضلي ادعيلها واعملى اللي كانت بتقولك عليه هاتبقا فرحانه اكتر

ريم : حاضر

مراد : هاقوم انا علشان ماينفعشي قعدتنا دي

عدا خمس شهور

وياسين بقا متغير تماما

ولسه حابسين ايسل

مراد : احم انسه ريم

ريم بصتله : اتفضل

مراد : احم بصي هو

ريم بصتله :اتفضل

مراد بص في الارض : عايز رقم والدك

ريم اتكسفت : ها

مراد : عايز رقم والدك ارجوكي م\اترفضيش

ريم : اتفضل

مراد كان فرحان اوي وراح خبر فيروز وياسين وكانوا فرحينله

عدا يومين وراحوا بيت ريم

وريم كانت عماله تعيط علشان خديجه

مسكت صورتها : كان نفسي تبقي معايا اوي

امها : خلاص ياحبيبتي هي اكيد. شيفاكي وفرحانه بيكي

فاطمه : هي مش هاتبقا فرحانه واحنا زعلانين كدا يالا قومي

فاطمه خدت ريم وطلعت

مراد بصلها

ريم قعدت وهي محروجه

مراد : طبعا حضرتك عارفه ان مدير شركه وكدا وامي فيروز هي امي من الرضاعه اما اهلى عملوا حا/دثه وتو\فاهم الله وعندي فيلا خاصه بيا

ام ريم : مش مهم وظيفتك المهم تكون حلال اهم حاجه تتقي ربنا في بنتي انا ماليش غيرها وباباها ميت

مراد : ان شاءالله لو حصل نصيب هاتبقا في عيني

فيروز : طاب نسيب العرسان

ريم كانت قاعده متوتره

مراد : بصي انا عارف توترك م\اترفعيش النقاب لاني عارف انك محروجه مايهمنيش الشكل اللي يهمني واحده تصوني وتحافظ عليا وتبقا ام صالحه لعيالي

ريم فرحت من كلامه : بص انا مش هاسال عن أي حاجه بس حضرتك بتصلي

مراد : ايوا الحمدلله انتي عارفه اني كنت مع ياسين والحمدلله ختمنا القرآن سوا

ريم : هاصلي استخاره وارد علي حضرتك وطلعت جري

ريم صليت استخاره وبلغوهم بموافقتهم

يوم الفرح كله كان بيجهز وطبعا الفرح إسلامي ماكنشي في اغاني وكان عباره عن مراد بعيله ياسين

وعيله ريم اللي هي امها خلانها

مراد نده لفيروز : لبسيها الدبله يا أمي

فيروز : عنيا ولبست ريم الدبله

وكله كان فرحان

مراد : طاب علشان مايبقاش في حاجه حرام ويبقا كلامي معاها مافيهوش حرام عايزين نعجل بكتب الكتاب

***: كتب كتاب مين

دا كان رد واحد داخل عليه بالسلاح

مراد : حضرتك مين وازاى تخش بالسلاح كدا

ام ريم اتخضت هي وريم

وريم استخبيت ورا مراد وماخدتشي بالها وهي بتمسك ايده من خوفها

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock