ad general
روايات

رواية حبيبي المدير بقلم شيماء صبحي

ads

لماهر وجمبه حمزه فشهقت بخضه وهيا بتقول ايه اللي جابه هنا دا !
مسكت التيلفون وحطته علي الرخامه بتاعة المطبخ وبدات تجهز لنفسها أكل لانها مأكلتش من الصبح 
وهيا بتطبخ لقت اتصال من التيلفون اللي لقته في الكيسه فقربت منه وهيا بتقرأ الأسم وبتقول باستغرابمين المدير المتوحش دا فضلت تبص للرقم باستغراب لحدما المكالمه انتهت فرجعت التيلفون علي الرخامه مره تانيه وكملت طبخ 
في قصر الصياد 
دخل ماهر وهو بيبص حواليه وبيدور علي حمزه قرب منه واحد من الخدم وقال حمدلله علي السلامه يا ماهر باشا اجهز لحضرتك العشاء
ماهر هز راسه بالرفض وقال لا مليش نفس 
الشاب هز راسه باحترام وقال تحب حضرتك اعملك قهوه
ماهر هز راسه بالرفض وقال وهو بيبص حواليه هو فين حمزه
الشاب هز راسه بعدم معرفه وقال حمزه باشا لسا مرجعش القصر من وقت ما خرج مع حضرتك
ماهر بص للشاب وقال انت متاكد
الشاب هز راسه وقال ايوا يا باشا متاكد انا كنت موجود هنا وصدقني لسا مرجعش
ماهر هز راسه بالموافقه واتحرك للداخل وهو بيخرج موبايله من چاكت بدلته فتح جهات الاتصال وضغط علي رقم حمزه واستنى رده
كان التيلفون بيرن بنفس الرقم فاحلام قربت منه تاني وفصلته بضيق لان صوت الرنه كان مزعج
ماهر بص لرقم حمزه بضيق وقال بق بتقفل في وشي لما ترجع حسابي معاك !
اتجه لغرفته علشان يرتاح ولاكنه وقف علي صوت سيلين اللي بتقول بدلع ماهر الي اين تذهب
ماهر بصلها وقال بتعب داخل اوضتي ارتاح شويه
سيلين قربت منه وهيا بتحط ايديها علي صدره وبتقول بدلع يمكنك ان تستريح في غرفتي انها مريحه كثيرا
ماهر بص في عيونها بتوهان وقال هيا فعلا مريحه بس بقولك ايه يا سيلين انا بجد تعبان ومش فاضي لحركاتك دي
سيلين مسكت ايديه وقال ت حسنا ماهر لا تقلق سأكون لطيفه الليله 
ماهر هز راسه بالموافقه ومشي وراها لحدما دخلوا لغرفتها!
ماهر بص علي السرير بتعب وقال طيب اطفي النور بق علشان انام 
سيلين ضمت حاجبها برفض وقال ت ماهر اعلم انك متعب ولاكني اريد قضاء الليله معك لقد افتقدتك كثيرا!
ماهر نام علي السرير وحط ايديه الاتنين ورا رقبته وقال طيب وريني بق هتعملي ايه
سيلين ابتسمت وقال ت اريد ان ارقص لك لقد شاهدت اليوم الكثير من الافلام المصريه وتعلمت الرقص واريد ان أجرب لاول مرة امامك 
ماهر هز راسه وقال موافق وريني بق اتعلمتي ايه
سيلين ابتسمت وقلعت الروب اللي كانت لبساه اول ما شافها ماهر قام وهو مصډوم وشاور عليها وقال ايه اللي انت عاملاه في

________________________________________
نفسك دا يا سيلين
سيلين ضمت حاجبها بحزن وقال ت هل فعلت شئ خاطئ انا فقد اردت ان اجرب الرقص المصري
ماهر كان بيبص عليها وعلامات الدهشه علي عينيه فقربت منه سيلين وحطت ايديها علي رقبته بدلع وقال ت هل تسمح لي بالتجربه امامك!
ماهر هز راسه بالموافقه وهيا جريت بسرعه شغلت الشاشه علي اغنيه مصريه وبدات ترقص قدامه وهوا كان مصډوم
رفع ماهر ايديه وهو بيطلب منها توقف الاغنيه وهيا اتحركت بسرعه وقفلت الشاشه وقربت منه وقال ت بقلق ما المشكله
ماهر قال باستغراب ايه اللي بتعمليه دا انتي بترقصي ولا پتتوجعي
سيلين ضمت حاجبها بعدم فهم وهو قال يا سيلين يا حبيبتي دا مش رقص شرقي دي الصباره الراقصه بترقص احسن منك 
سيلين
رفعت حاجبها وقال ت بتساؤل نعم لما تقول هذا انا افعل
كما تفعل البنت التي كانت بداخل الفيلم
ماهر هز راسه بالرفض وقال انا متاكد انك مشوفتيش فيلم مصري لان دي مش حركات مصريين ابدا!
سيلين قربت منه تاني وقال ت حسنا لقد فهمت ان رقصي لم يعجبك ولاكن لدي عرض أخر!
ماهر وقف وهو بيقول بتعب ارجوكي سيبني اروح انام
سيلين قربت منه وقال ت برفض ماهر انتظر انا اريد ان اقضي معك المزيد من الوقت
ماهر حرك راسه بتعب وهيا قربت منه وقال ت هل تريد ان اغني لك
ماهر ضحك علي شكلها وهيا بتحاول معاه فهز راسه وقال ماشي لو كان كده تمام لاكن بلاش ترقصي اتفقنا
وفي الموقف 
كان الوقت اتاخر وحمزه قاعد علي الرصيف بتعب حط ايديه في جيبه وقال هو راح فين التيلفون دا معقول يكون وقع مني
قرب منه راجل عجوز وقال بتساؤل هو انت بخير يا ابني انا شايفك قاعد نفس القاعده دي بقالك كتير فقولت اجي اطمن عليك
حمزه اول مشاف الراجل بصله بفرحه وكانه آمله الاخير حاول انه يقف والراجل ساعده لحدما سند طوله فقال برجاء ممكن لو سمحت تديني موبايلك اعمل مكالمه
الراجل هز راسه بالموافقه
وطلع من جيبه تيلفونه البسيط وقال اتفضل يا ابني
حمزه ابتسم واخد منه التيلفون وقال شكراا اوي يا عمو 
الراجل ابتسم علي كلامه وخبط علي كتفه وحمزه بدا يكتب رقمه بسرعه علي التيلفون وبعدها ضغط علي كلمة اتصال
كان وقتها التيلفون بيرن عند احلام فقربت منه وقال ت بغيظ هو انا مش هخلص بق من صوت الرنه المزعجة دي
بصت للرقم ولقت انه بدون إسم فقفلت المكالمه وقال ت ميخصنيش علشان ارد
كان حمزه متفاجئ ان اللي اخد التيلفون قفل المكالمه إتصل تاني وفي المره دي احلام ردت بغيظ وقال ت ايوا مين
حمزه قال بلهفه ايوا لو سمحتي دا تيلفوني هو وقع مني ممكن حضرتك تبلغيني عنوانك او لو تعرفي تجيبهولي هكون ممتن جدا ليكي
احلام استغربت وقال ت بتساؤل هو مين حضرتك
حمزه استغرب سؤالها ولاكنه جاوب وقال انا حمزه صاحب التيلفون اللي معاكي دا
احلام هزت راسها وقال ت هو انت بق اللي حطيت التيلفون في حاجتي
حمزه استغرب كلامها وحس ان صوتها مش غريب عليه فقال بتساؤل هو انتي مين
احلام انا اللي قليت ادبك عليا يا بتاع خالو
حمزه قال پصدمه هو انتي بقولك ايه كفايا اوي حركاتك دي ورجعي التيلفون انا عارف انك سرقتيه من جيبي
احلام اتفجأت من كلامه فقالت بضيق احترم نفسك بدل ما اقفل في وشك ومش هرجعلك التيلفون
حمزه قال برجاء لا والنبي متقفليش انا اسف بس ممكن تجيبيلي التيلفون والنبي
احلام بصت في الساعه وقال ت برفض مش هينفع اخرج في الوقت دا ممكن ابعتهولك مع اي حد بكره
حمزه هز راسه بالرفض وقال لا مينفعش لازم دلوقت علشان خاطري
احلام اتفجات من كلامه فقالت بتساؤل انت مستعجل ليه متخفش عليه اوي كده انا اصلا معايا تيلفون احدث منه 
حمزه بص للراجل اللي متابع المكالمه من اولها وقال والنبي يا انسه اعملي معايا معروف وانا والله مستعد اعمل اي حاجه تطلبيها مني بس المهم ترجعيلي التيلفون او لو مش هتقل عليكي تجي تروحيني بالمره
احلام اټصدمت من كلامه وحست انه اكيد بيعمل كده علشان يوقعها واكيد حاطت خطه علشان اللي عملته فيه الصبح لانها عارفه ان اولاد الاغنياء دول بيبقوا فاضيين وممكن يعمل اكتر من كده فقالت برفض اسفه مش هقدر مع السلامه
قفلت المكالمه وهو اټصدم وقال الو
يا استاذه الو طيب انتي كنتي املي الوحيد هعمل ايه دلوقت يارب
الراجل قرب من حمزه وقال لو خلصت يابني هات التيلفون علشان امشي
حمزه بصله بحزن وقال لو كنت حافظ رقم خالي كان زمانه لحقني بس هقول ايه انا دايما كده حظي نحس!
الراجل اخد منه التيلفون وطبطب عليه وقال والله يا بني كان علي عيني اساعدك بس انت شايف الدنيا بق حالها عامل ازاي ودلوقتي كل واحد يدوبك مكفي نفسه!
حمزه هز راسه بتفهم وقال انا متشكر جدا ليك يا عمو معلش تعبتك معايا!
الراجل اخد منه التيلفون واتحرك من قدامه وحمزه رجع قعد علي الرصيف تاني والمره دي دموعه نزلت وهو بيقول يا رب انقذني من اللي انا فيه دا انا مش حمل البهدله دي والله
الراجل العجوز رجعله تاني بعد دقيقه وهو بيديله التيلفون وبيقول في واحده علي التيلفون عاوزاك يا ابني
حمزه بصله بلهفه وقال عوازاني انا
الراجل هز راسه وحمزه اخد التيلفون من ايديه بلهفه وقال ايوا مين
احلام بتساؤل انت فين
حمزه قال بفرحه والله كان قلبي حاسس انك طيبه وانا مش ههون عليكي
احلام ضحكت علي كلامه وقال ت اخلص بدل ما اقفل في وشك!
حمزة وقف بسرعه وقال لا والنبي استني انا هقولك علي العنوان
بص للراجل وقال والنبي يا عموا اوصفلها احنا فين دلوقت
الراجل هز راسه بالموافقه واخد منه التيلفون واتكلم مع احلام ووصفلها العنوان وبعدما خلص قفلت معاهم المكالمه
حمزه بصله وقال بتساؤل ها قالت لك ايه
الرجال قال بابتسامه قالت انها جايالك في الطريق
حمزه حط ايديه علي قلبه بفرحه وبص للسماء وقال شكرا يا رب شكرا يا رب
الراجل سابه ومشي وحمزه رجع قعد تاني علي الارض وهو حاسس بفرحه كبيره لانه اخيرا لقي حد يساعده!
وفي عربية احلام كانت مشغله اغنيه هاديه وبتدندن معاها عشان متسمعش اصوات الدوشه اللي حواليها وبعد مرور ربع ساعه وصلت اخيرا لموقف الميكروباصات اللي حمزه موجود فيه ركنت عربيتها ونزلت وهيا معاها تيلفونها وتيلفون حمزه قربت من العربيات اللي موجوده وبدات تدور عليه وفي الوقت دا كان حمزه قدر يقف علشان يشوفها وهيا داخله عليه وكانوا الاتنين بيدوروا علي بعض لحدما حمزه خبط في واحده بالغلط ومن سوء حظه انها كانت حامل ووقعت علي الارض 
البنت بصړاخ اااه بطنتي انت غبي لااا اابني الحقوني يا نااس
كل اللي في الموقف اتجمعوا علي صړاخها واولهم احلام اللي جريت بسرعه واول مشافت البنت بتصرخ وحمزه واقف يبص عليها ومصډوم مسكته من هدومه وخرجته برا اللمه بسرعه قبل ما حد ينتبه لوجوده وجريت بيه في اتجاه العربيه وقال ت استخبي هنا لحدما اروح اشوفها وارجعلك 
حمزه هز راسه بالموافقه وهيا اتحركت في اتجاه البنت فقربت منها وقال ت امسكي ايدي مټخافيش انتي كويسه الخبطه دي مش هتسبب اي ضرر مټخافيش
البنت بصتلها وقال ت بعياط بتتكلمي جد اصل انا حسيت بۏجع في بطني
احلام سندتها لحدما وقفتها وقال ت لا مټخافيش هو بس علشان انتي اول حمل ليكي فخاېفه
البنت بصتلها پصدمه وقال ت اي دا انتي ازاي عرفتي انه اول حمل ليا
احلام بصتلها وقال ت علشان ببساطه انتي باين عليكي في الشهر الاول او التاني يعني لسا بطنك مكبرتش وبعدين ماشيه وفارده رجلك ليه وحاطه ايدك علي ضهرك لسا بدري علي الحجات دي يا حبيبتي 
البنت ضمت حاجبها وقال ت بس الدكتور قالي اني اي حركه ممكن تنزل الحمل دا فانا بنفذ كلامه
احلام هزت راسها وقال ت صح يبق لازم تروحي للدكتور بسرعه
وتطمني علي البيبي بعد ازنك بق علشان

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock