ad general
قصص قصيرة

حصل لجو,,زى

ads

من غير ما تقولي روحي يلا انتي غيري هدومك والبسي حاجه سودا وانزلي واسي بنتها وانا هاكل لقمه وجاي وراكي علي طول

ونزلت فعلا بعد ما لبست العبايه السودا ولقيت هند بنت الست اللي راحت قاعده بتعيط

قربت منها وقولت لها

اهدي يا بنتي مش كده غشان عيالك حتي اللي قاعدين خايفين دول

هند

ads

امي راحت يا منار انا عايزه اعرف مين اللي عمل فيها كده منه لله يلاقيه في ولاياااه يارب

وبعدها دخلت حماتها وقالت

الحما

خليكي قاعده انتي تندبي كده وانا هاخد ولاد ابني وماشيه من هنة ولما تبقي تاخدي عزا امك يا اختي ابقي تعالي ورايا

منار

يا ست ام محمود مش وقته الكلام ده بالله عليكي

هند حالتها مش كويسه واللي حصل للست ام هند مش قليل

الحما

من عمايلهم يا اختي ربنا بيستر مره واتنين وبعد كده بيوقع البني ادم في شر اعماله

قوم يا واد انت وهي من هنا

هند

انا مش هاخد عزا يا حماتي الناس دي كلها هتمشي وعيالي هيفضلو معايا

الحما

يفضلو فين يا حبيبتي بعد الجـ,ـريمه اللي حصلت دي

انتي تجيبي عيالك وترجعي البيت والبيت ده يتقفا

ما هو لازم تحصل فيه جـ,ـريمه ويتقفل هو اللي كان بيحصل فيه شويه

منار

يا حجه والله مش وقته اللي انتي بتتكلمي فيه ده

واهي هند قالت هتخلي الناس كلها تمشي

سبيلها عيالها جنبيها وهي بالليل هترجع

الحما

براحتك يا هند وانا كلامي مع جوزك مش معاكي

وبعدها مشيت والناس كمان وهند قالتلي

هند

وربنا ما يطلع الموضوع ده براها هي وابنها

منار

ايه يا بنتي الكلام الغريب اللي انتي بتقوليه ده

ازاي بعني حماتك وجوزك يعملو كده في امك مصلحتهم ايه يعني عشان بعملو كده

هند

باينه زي الشمس امي سلفتهم فلوس كتير فوق ال75 الف جنيه وجات من فتره قالت انها عايزاهم

اصلها نازيه تسيب الشقه في الحاره هنا وتجيب شقه في مكان بعيد شويه

منار

طيب عادي بس مش توصل انهم بعملو فيها كده يا هند بلاش تخلي الشيطان يلعب في دماغك

هند

انتي ما تعرفيش هما قالو عليها ايه وقتها

دول فضلو يقولو انها مرافقه واحد وعايزه تاخد شقه بعيد عشان ما حدش يعرف اللي هي بتعمله

ويا ريتهم كانو بيقولو كده قدامي انا بس

ده كانو علي طول بيقولو كده قدام الناس

خلوني اقاطعها وما اجيش عندها وهي الكلام زعلخا فقامت طلبت بالفلوس اهل جوزي كلهم

المشكله بينهم كانت كبيره وانتي شوفتي بنفسك العقربه حماتي اهي لما جات قالت ايه

منار

استغفر الله العظيم يارب برضو صلي علي النبي واهدي وبلاش تقولي الكلام ده اللي يخرب البيوت يا هند وسيبي الشرطه تحقق وهي هتجيب المجرم

وبعدها سيبتها ورجعت البيت وعلي كان نازل وشافني علي السلم

علي

ايه يا منار ما قعدتيش ليه معاهم تحت

منار

لا ما هو هند قالت ما فيش عزا اتخانقت مع حماتها وقالت مش هتعمل عزا

علي

هما حرين خلاص انا هعدي علي المستشفي اقف مع محمد جوزها شويه وبعدين اروح شغلي لو عوزتي حاجه كلميني

منار

تسلم يارب وخلي بالك من نفسك

وبعدها طلعت فوق وبالليل جات عندي امي وقالتلي

الام

هو جوزك فين؟

منار

مش عارفه كلمته ما ردش عليا

الام

طيب ما تشوفي يا اختي جوزك فين

ليكون يا بت متجوز عليكي عشان موضوع الخلفه ده

اصلا انتي بقالك سبع سنين ما فيش حتي حمل حتى بالغلط

تلاقيه امه لعبت في دماغه وراحت قالتله يتجوز

منار

لا لا يا امي علي ما يعملش كده طيب ده روحه فيا وبيعشقني والله

بقولك ايه انا عايزه اروخ ازور بنات الحجه فاطمه اللي راحت اول الشهر دي

الام

تروحي هناك ليه بلاش خلينا في حالنا ومالناااش دعوه بحد

دول النااس بيقولو كلام استغفر الله علي الست دي انها لامؤخذه كانت ماشيه علي حل شعرها وهي في السن ده

منار

استغفر الله العظيم يارب ده حتي نفس الكلام اللي بيتقال علي الست ام هند

الام

يبقي بجد في واحد بيلف ويدور علي النسـ,ـوان الكبيره ولما بياخد غرضه منهم بيخلص منهم

يالهوس اخاف علي عمري انا وخافي علي حماتك

منار

ايه يا ماما الكلام ده بس استغفر الله العظيم يارب ده كله قدر وتلاقيه واحد ابن حرام

بس هو لو كان بيسرقهم كان اخد الدهب مثلا منهم لكن الجثـ,ـث بتفضل بالدهب وفلوسهم زي ما هي

ال لام

والله الدنيا بقيت تخوف وما بقاش في امان

وفي الوقت ده سمعت صوت جوزي بره

ولما دخل طلعت انا وامي وهو قال

علي

ايه النور ده كله انتي عندنا يا حماتي

انتي اكيد هتقعدي تتعشي معانا النهارده

الام

لا يا حبيبي تسلميلي يارب انا هروح بقي عشان حماك ما بياكلش لقمه غير وانا معاه وقاعده جنبيه وبااكل

ردت عليها حماتي وقالت

هههههه تلاقيه مش لاقي حد يجهزله الاكل عشان كده بيضحك عليكي بالكلام ده عشان تجهزيله

علي

يا امي بلاش الهزار ده وتعالي يا حماتي انا هوصلك وبعدين ارجع

الام

لا انا هاخد تاكسي خليك انت يا حبيبي هنا

وما تتأخرش تاني علي مراتك دي كانت هتتجنن وتعرف انت فين

وبعدها امي مشيت وعلي قالي

علي

معلش يا منار بس كان عندي شغل كتير وبعدها طلبوني في القسم عشان الجـ,ـريمه اللي حصلت في الست ام هند

منار

يا نهار مش فايت وانت مالك انت بالموضوع ده

وليه يحققو معاك انت

الحما

مش نازل انت ومراتك وعاملين فيها جدعان اهم هيجرو رجليكم في الموضوع

علي.

يا جناعه اهدو ده الظابط اللي مسك القضيه جديد بيحقق مع اهل المنطقه كلهم ومش بعيده يحقق معاكم انتو كمان فياريت يا امي تحفظي لساانك وبلاش غلط في حد وتقولي ان الكل حبايبك وانتي زعلانه علي اللي حصلهم

منار

شوفت يا علي دول بيقولو ان في واحد بيضحك علي النسوان الكبيره ولما بياخد غرضه منهم بيعمل معاهم الجـ,ـريمه دي

علي

استغفر الله العظيم بلاش نمشي ورا ذنوب الناس يا متار ومالنااش دعوه بحد وادخلي يلا اعمليلي الاكل

ودخلت المطبح بس سمعت حماتي بتقوله

الحما

ها فكرت في اللي قولت لك عليه البت زي القمر

وصغيره وكانت متجوزه قبل كده وخلفت ولد بس جوزها قابل وجه كريم

بس مضمون انها تخلف ها قولت ايه

علي

لا يا اما كله الا دي انا مش عايزها ولا عايز اتجوز علي مراتي اقفلي الموضوع ده بالله عليكي

الحما.

اشمعنا الا دي يا واد دي فاطمه اللي راحت اول الشهر دي كمان سايبه لبناتها ورث كبير

انت هيبقا لك نصيب منه لو اتجوزت بنتها

علي

وانا قولت لك مش هتجوز علي مراتي با امي اقفلي الموضوع ده بالله عليكي

الحما

ads
الصفحة السابقة 1 2 3 4الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock